• Fhlikkan

Hur ska ja göra??

Då skriver ja igen.. Har fått så mkt bra råd å kommentarer innan, så ja tänkte se om ngn kan hjälpa mig lite ur min oro även denna gång..?

Pojkvännen ska ut och resa om några månader, med 4 vänner. De ska till usa. Han har släkt där och har varit där flera ggr innan. denna gång ska han hälsa på några vänner bosatta där även. De ska vara borta i ca 3 veckor. Han åker med en kompis, vars tjej är vän till mig. så vi alla är rättare sagt vänner och umgås en hel del, så ja är ju vän med hans vänner även, lugnar oron lite. Jag litar på min pojkvän, när ja inte gör det, är det pga min egna oro och osäkerhet. Samt att ja i mitt tidigare förhållande aldrig reste utomlands själv lr mitt ex. Han dock hade ett långt förhållande innan mig, och han vart trots det ute å reste med sina vänner en del. Han är sådan tror jag, behöver sin "frihet" lite extra.. jag dock är inte van vid att vi är så "fria" i förhållandet. De kmr säkerligen åka till las vegas och festa en del osv. Egentligen vet ja han inte gör fel att åka, spelar roll vart han åker. Men det är just usa.. ja vet inte. så mkt som händer där. Han är absolute inte den flörtiga typen lr otrogna lr så, utan har stor respekt för tjejer samt är förhållande typen. one night stands å dylik är inget han prövat som singel lr ens velat. Han är och lita på. är väl lite mer nojig inför vad hans vänner drar han med på. att förlora kontrollen är det värsta jag vet. och det kmr ja göra när han reser. tänk om det händer ngt och jag aldrig kmr få veta.. =/ hur gör man sig av med sådan oro? har ngn här en pvän som rest i förhållandet? hur har ni hanterat oron, lr litar ni på han helt?

Behöver verkligen hjälp.. jag orkar inte gå oroa mig för detta ända till avresan.. =( och jag vill inte han ska veta nått.

Kram på er!

• Svar på tråden Hur ska ja göra??
  • MissLovely

Ooo ta ett djupt andetag
    Vad är det exakt du oraoar dig för, otrohet??

Jag och min älskling va utan varandra i två olika länder i 1,5 månad och jag kan lova dig att hans semester bara kommer stärka ert förhållande. Sen måste du me lita på honom!!! Det är det viktigaste. OCh varför åker inte du bort med den tjejkompisen??

Hade varit roligt, och saknaden är enorm när man är borta så längeee oså långt ifrån varandra.

Sen tycker jag inte att du ska oroa dig för att det är USA. Han kan lika gärna vara otrogen en kväll i här hemma i Sverige som i las vegas i USA. Vill inte låta negativ där men tillit tjejen och allt löser sig. HAN ÄLSKAR DIG!! OCh vill leva sitt liv med dig!!

• Fhlikkan

>> MissLovely

Tack för ditt svar! verkligen..

jag håller med dig helt. Måste lita på honom. Hur stor min osäkerhet än är. Han älskar mig det vet jag. Och framtiden är vår. Jag måste tro på det. att han inte sabbar det för något meningslöst. han är det bästa jag kan tänka mig, och jag vet han aldrig skulle såra mig.

Jag förstår helt vad du menar, resonerar så själv.. ska han vara otrogen kan det lika gärna hända här i sverige. jag vet allt detta, bara att jag behöver höra det ibland, och sluta oroa mig så himla mkt och njuta av det vi har.

som sagt, TACK.. nu kan ja sova med mindre oro..

Kram! =)

• MissLovely

Så lite så, man tvivlar ibland tjejen men det viktiga är att du innerst inne vet att du kan lita på honom och att han inte kommer göra något dumt. Tänk själv hur det är när någon inte litar på en, det gör saken bara värre.

Alla har sina tvivel ibland, men tänk positivt hela tiden och håll kontakten när han är där. Då blir det enklare för båda

Vet hur jobbigt det är men om ni klarar det så klarar ni allt!!

• anne på grönkulla

Vad är det värsta som kan hända? Du klarar nog det också!

Dessutom: åtminstone i vår relation vore det bättre att prata om en sån oro. Så det vore mitt råd till dig, att ändå ta upp det med honom, men såklart inte som en anklagelse eller så utan som just nåt som gnager dig. Något som den ena bär på stör i relationen.

Men så har vi vart särbo i flera år nu - jag bor utomlands pga mitt jobb. Det kräver öppenhet och tillit. Vi har fått lära oss.

Lycka till!

• NYC brud i Gbg 2008 08 02

Haller med misslovely helt... otrohet kan handa pa den minsta lilla ort, och jag tror att han kommer sakna dig mer an ngnsin i Vegas - det ar mayham... dar blir man mer acklad an sugen ;) Det viktigaste for din egen sanity ar att du litar pa honom fullt ut... och inte stressar for ngt du inte kan kontrollera. Bara for att man ar ute o reser betyder inte det att man ska go crazy och tappa kontrollen. Don't worry! ...och stick ivag och hitta pa ngt kul med tjejen till den andra killen som ar ivag!

• Mary81

Hej!!
    Nej sån oro är inte kul..

Om jag förståt rätt har han aldrig gjort eller agerat på ett sätt som stärker din oro utan den är något du själv bär på??

Kanske är det något du skulle behöva bearbeta??

Kuratorer är mycket bra och kan hjälpa en att stärka sin självbild och sin tillit till andra. Att inte prata om oron med din kille kanske inte är så bra, att ventilera och berätta hur man känner är bra, däremot måste du vara försiktig och inte tjata på honom på något som inte han rår för ( eftersom de är din oro)

Om han är en person att lita på tror jag du kan vara ganska lugn att hans vänner inte kommer dra in honom i något, varför skulle de vilja göra det?? möjligen kommer det nog spelas och dricks en del men du säger att din pojkvän är att lita på så det kommer han att kunna klara.

Nu jag befinner mig 8 veckor i australien långt ifrån min fästman, men jag kan berätta för dig att det var länge sedan jag kände mig så stärkt av att göra något för mig själv, dessutom vet jag att han har tagit chansen att umgås mkt med sina vänner, det är klart att det är jobigt att vara i från varandra men man blir så stärkt och glad av det i längden, det kommer ni båda bli, dessutom finns skype, e-mail och sms så det är ganska lätt att hålla kontakt med varandra några ggr i veckan!!

Lycka till och önska din pojkvän trevlig resa!!

• Ickaflicka

Hej Fhlikkan! Jag instämmer med föregående talare! Min sambo reser ofta i jobbet, och ibland kan jag bli orolig. Till exempel en gång när jag visste att han delade jobbets lägenhet med en annan tjej, ve och fasa! Men andra gånger är jag inte alls orolig. Som du själv skriver kommer din oro egentligen bara från dig själv, dina tidigare erfarenheter och din syn på dig själv... Jag var arbetslös ett tag och mådde jättedåligt, och usch vilken hemsk person jag var då, jag till och med anklagade min söta sambo för otrohet, helt utan grund. Nu när jag mår bättre så skulle jag inte ens komma på tanken att vara orolig... Jag har lyckats komma ifrån det tillsammans med min sambo, men hade det inte gått hade nog jag (eller vi) fått be om hjälp hos kurator eller liknande.

Prata med din pojkvän! Och se till att du också får komma ut och ha roligt ibland! Så kommer du inte ha varken anledning eller tid till onödig och skadlig oro!

Lycka till!

• pallasathena

Om du litar på din pojkvän så behöver du inte veta exakt allt han gör, det du behöver är att känna dig trygg i att han inte gör de saker som skulle såra dig.
    Att ha vänner man vill umgås med är ju inte otrohet och det betyder inte att han inte vill ha dig, utan att han har möjligheten att ha både dig och vänner. Även om det är lätt att känna att man alltid ska vara först så konkurerar man oftast inte med sin partners vänner, de flesta behöver både och.
    Är han inte den otrogna typen, och han dessutom inte brukar ha engångsligg, så får du påminna dig själv om att det bara är tre veckor. Det är inte direkt tillräckligt med tid för att han ska hinna lära känna många djupare bekantskaper, särskilt inte om han reser runt.

Slutligen, förutsatt att det är en snäll och omtänksam kille så har du säkerligen inget att oroa dig för. Även om hans kompisar skulle dra ut honom på upptåg har han ju en hjärna att tänka med själv (och hans kompis var ju dessutom också i ett förhållande). Kanske skulle det inte skada att försöka identifiera de tvivel du har i dig själv och jobba på dem för att få bort dem, eller i alla fall reducera dem. Fokusera på dina bra egenskaper och på att tycka om dig själv och uppskatta ditt eget värde.

• MissLovely

Hur har det gått idag? Mår du bättre?? Hoppas det och håller med om att du ska prata med honom om detta

Svar på tråden Hur ska ja göra??