• madicken73

ingen bröllopslista

hejsan! jag behöver lite hjälp av er här på bt!
    jag ska gå på min kära väns bröllop nu i januari men jag & min sambo vet inte vad vi ska hitta på att ge dem i bröllopspresent - det finns ingen presentlista.
    önskar mig massor av ideer - tack på förhand

• Svar på tråden ingen bröllopslista
  • Mirri

Det är ju helt hopplöst med prylar då de flesta redan har allt men en upplevelse kunde väl vara trevligt, något de kan göra tillsammans? Kanske en övernattning någonstans, spa, båttur el.dyl.

• Tuss78

Har ni frågat dem vad de önskar sig?

• be happy

Vi gav bort ett krocketset. Trevligt spel som passar de flesta... Uppskattat också!

• decembernatt

Vet ett par som fick teater/musikalbiljetter eller något liknande bokade till sin sexmånaders bröllopsdag. Kul tycker jag!

• madicken73

tuss78 : jag har frågat dom men får ett " jag vet inte" & att dom har önskat sig pengar till en bröllopsresa , men jag tycker att det inte är kul att ge bort pengar - även om dom vill ha det.
    jag är en sådan knasig figur som vill att det ska kännas bra för den/dom som ger bort något i present.

decembernatt: teater/musiklbijetter var ju ett bra tipps - dom skulle nog uppskata det , dom har två barn som gör inte så mycket roliga saker tillsammans.

ha en bra dag !

• lillasmilla

köp flipflops de kan ha på sin resa! det finns som man kan beställa så det blir märken efter skorna i sanden "just married"
    www.bridalpeople.com/wedding-flip-flops/5203.asp
    tycker jag är en fin grej!
    Då får minnet av dig följa med på resan.
    Om du vet vert de ska, kanske man kan ringa hotellet där och boka ngn utflykt?? allt handlar om prisklass.
    Vi kommer bara att önska oss presentkort på vår resa, och öppna dem anonymt (vi vill inte veta hur mycket varje person gett)
    Hoppas att folk respekterar det och på så sätt får vara med oss på vårt livs resa. Lycka till!

• madicken73

lillasmilla , det är ju en jättebra idé , den hemsidan är ju superkul med massor av bra grejor - stort tack

det är en bra idé att öppna pressent korten anonymt , lycka till med bröllopet

• Ickaflicka

Du kan ju kanske höra med deras föräldrar eller värdpar eller tärna om du känner någon av dem? Annars kan man ju som pengabidrag till resan (om man känner till resmålet och vad brudparet vill göra där) köpa presentkort till något de kan göra på plats? Alltså ungefär samma tips som lillasmillas...

• Zozo

Vi hade en slags brevlada där folk petade ner kort och pengar, checkar etc. de som inte ville att det skulle synas hur mycket de hade gett stoppade kort och pengar för sig, andra lade alltihop i ett kuvert och ner i ladan.
    Vi fick en helt underbar resa!

Svar på tråden ingen bröllopslista