• helgabritta

önskelista kris

Hjälp...behöver tips på vad man kan önska sig
    i bröllopspresent!!
    Jag kommer inte på någonting....helt tomt är det
    Har kommit på tre små saker...varav en är euro till
    bröllopsresan :)
    Tips i alla prisklasser mottages gärna! :)

• Svar på tråden önskelista kris
  • fröken kantarell

jag hade önskat mig sånt som man ibland tänker "att det skulle jag vilja ha men som aldrig blir av att man köper" ex bra knivar , snygg vinöppnare , snygga salt och peppar kar av annorlunda sort.. Lät jag som en köksmänniska? jag tyckte dte själv när jag läste vad jag skrev..

• krian87

en DvD filmkamera..:D kan vara kul o ha med sig på bröllopsresn om inget annats=)

• fyffy

Nya lakan är alltid trevligt att få...de kan bli rätt noppiga om de inte är av riktigt bra kvalitet...

• mysifer

precis. tekniksaker man inte köper själv, eller typ snygga glas eller nåt sånt som man inte tar sig råd att köpa annars men egentligen vill ha.

• Nessan

Badlakan
    Påslakan
    Sällskapsspel
    Friluftsprylar (trangiakök, tält, termosar mm)
    Vaser
    Nån speciell porslinsserie ni samlar på
    Upplevelser (flyga ballong, SPA, bio, middag etc)
    Kastruller och karotter
    Bra knivar
    Tårtfat och tårtspade

Ja, kanske var det nånting där ni skulle vilja ha..?

• tofflisar

Om man har svårt att komma på ngt att önska sig kanske man inte behöver ngr presenter? Önska er pengar som bidrag till resa eller att gästerna skänker till välgörenhet.. Vi kommer inte skriva önskelista alls utan formulera ngt i stil med "er närvaro är vår present" på inbjudan..

• Fröken förväntan

Jag vill ha en espressomaskin!

• helgabritta

tack för alla tips...nu kan jag fylla på min lista med
    lite saker.

Fast ni får gärna fortsätta o fylla på med mer

en kitchen aid vore förrästen inte så tråkigt...

www.prisjakt.nu/produkt.php

• Ickaflicka

tofflisar: jag har kommit fram till samma slutsats, vi behöver ju inget! men vi kommer att be våra gäster att bo kvar på feststället över natten, så vi får formulera något liknande som ni; "som present vill vi gärna att ni stannar med oss över natten" eller nåt... hur ska vi formulera oss?

• Nessan

Ja det kan bli klurigt att formulera. Man vill ju inte få det att låta som om ni vill ha med dem på bröllopsnatten! Haha!

Borde kanske undvika "med oss". Har egentligen inga bra förslag men kanske nåt i stil med "Er närvaro är den bästa gåvan. Vi tycker det vore trevligt om ni även ville stanna på xxx-gården (eller var ni nu har festen) över natten/ Vi önskar att ni bor kvar på xxx-platsen över natten."

Ickaflicka skrev 2007-12-05 09:05:49 följande:
    tofflisar: jag har kommit fram till samma slutsats, vi behöver ju inget! men vi kommer att be våra gäster att bo kvar på feststället över natten, så vi får formulera något liknande som ni; "som present vill vi gärna att ni stannar med oss över natten" eller nåt... hur ska vi formulera oss?
  • sowa65

... känner inte ni att ni "tigger" då ni formulerar önskemlista?? det gör jag.... även om det finns saker jag önskar mig så är det ju inte därför jag bjuder till bröllop.... jag jättesvårt för detta....

Svar på tråden önskelista kris