• Susie Que

Tjocklek på papper i vanlig skrivare

Hej hej

Som många andra så har jag tänkt att göra våra inbjudningar själv. Men min fråga är vad ni har för erfarenhet av vad "vanliga" skrivare klarar av i tjocklek på papper. Jag skulle vilja skriva ut på tjockare papper, men är orolig för att min skrivare inte kommer att klara av det. Hur har ni lyckats? Vad är det tjockaste pappret som ni skrivit ut på?

Tack för att tips och kommentarer.

/Susie Q

• Svar på tråden Tjocklek på papper i vanlig skrivare
  • DetOrdnarSig

Bra fråga! Jag undrar också.

• Äntligen är det min tur

Jag toro det är olika på olika skrivare. Min förra funkade. Den innan inte....

Prova...

• Susie Que

Jag skulle prova om det inte vore så att skrivarjäkeln har lagt av. Så frågan är om jag ska få den fixad eller om jag ska köpa en ny. Därav mitt fiskande gällande andras erfarenheter.

/S

• Kirsto

Min förra skrivare var ett under vad gäller att klara tjocka papper. Den kunde jag lugnt mata med 300g-papper och ändå blev utskrifterna fina. Den nya är myyyyycket kinkigare, men 220 går iaf finemang. Tyvärr är det omöjligt att svara på hur tjockt papper just din skrivare klarar. Men det borde stå i specifikationerna för din skrivare! Om du inte hittar det i skrivarinställningarna så leta på nätet efter din modell.

• fröken kantarell

Jag har provat att skriva ut på tapet och det funkade, tapet är ju ganska tjockt.
    Kan ju vara olika från skrivare till skrivare oxå klart.

Svar på tråden Tjocklek på papper i vanlig skrivare