Fästa ihop festprogrammen?
Hur har ni fäst ihop era festprogram? Jag skulle vilja fästa ihop dem med sidenband, men har ingen bra lösning för att det ska sitta. Är det någon som har något förslag?
Hur har ni fäst ihop era festprogram? Jag skulle vilja fästa ihop dem med sidenband, men har ingen bra lösning för att det ska sitta. Är det någon som har något förslag?
Kan du kanske "tråckla" i ryggen på programmet?
sy med ganska långa stygn på symaskin och knyt ett sidenband över sömmen??
Jag ska bara knyta runt pärmen tycker det verkar hålla skapligt, tror inte de som läser är så våldsamma så det ramlar isär, hoppas jag iallfall....
jag har sytt på symaskinen och lämnat ganska långa trådar på båda ändkanterna, jag tyckte det blev fint....
Vi ska ha silver gummiband runt programen/meny
Vi ska ha en spiral i kanten på vårt. Så det blir som en liten bok typ.
Var har ni hittat dom gummibanden? Har ni stående A4. Kan ju vara svårt att hitta gummiband i rätt storlek så att det inte knycklar ihop häftet.
Nene p skrev 2007-12-01 23:08:14 följande:
jag hade organzaband i ryggen på vårt festhäfte, jag använde en nål och gjorde två hål där jag trädde i och sen knöt i ryggen
finns bild i mitt galleri om du vill titta
Vi beställde festprogram på nätet och även då matchande band till. Och de bara knöt vi runt ryggen helt enkelt, det var vanliga band, inte något gummiband eller så. Det var pillrigt att knyta dem men det gick och blev bra.
Vilket bra tips att ta en nål och göra hål med istället för att försöka få till hålen med en håltagare. Jättefina program.
ett litet tips, fixa en fingerborg för det kan göra lite ont i fingret beroende på hur många papper som du ska igenom.
lycka till
scottishwife: Tack för en sån bra idé!
Tack alla för bra tips
Jag spikade 4 hål i programmet och sydde igenom dem med en guldtråd. Rätt långa stygn. Blev jättefint!
Jag kommer bara knyta band runt hela klabbet. (ett A4, vikt på mitten så att det blir långsmalt)
Inga tips är dåliga tips