• typjennifer

För tidigt ? Jag vet ..

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 månader. Vi älskar varandra och har aldrig kännt såhär för någon annan.
    Jag är snart 17 år och han är snart 18.
    För det mesta så bor jag hos honom, vi har det jättebra tillsammans. Så därför känner jag att jag vill förlova mig,allt känns så rätt, dela ett löfte med honom att vi båda ska kämpa för dethär förhållandet.
    Men samtidigt som jag vill det så tycker jag att det är för tidigt.
    Och det tycker han med.

Men jag vill !!
    Jag älskar honom mer än allt !
    Han är mitt liv , mitt allt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-28 23:27
    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 månader. Vi älskar varandra och jag har aldrig kännt såhär för någon annan.
    Jag är snart 17 år och han är snart 18.
    För det mesta så bor jag hos honom, vi har det jättebra tillsammans. Så därför känner jag att jag vill förlova mig, allt känns så rätt, dela ett löfte med honom att vi båda ska kämpa för dethär förhållandet.
    Men samtidigt som jag vill det så tycker jag att det är för tidigt.
    Och det tycker han med tror jag.

Men jag vill !!
    Jag älskar honom mer än allt !
    Han är mitt liv , mitt allt.

• Svar på tråden För tidigt ? Jag vet ..
  • Fozzie

Finns ju dom som gift sig unga snabbt och det funkar. det finns andra som gifter sig efter 10 år tillsammans och flera barn och skiljer sig snudd på omgående. Det är omöjligt att säga ..

Ta det lungt, känn efter och gör det ditt hjärta och din hjärna säger, i samspråk. Att bara följa den enda brukar sällan vara det bästa ...

// Fozzie

• TigerLinn

ett tips som jag gjorde med en kille när jag var i er ålder vi tyckte de var för tidigt att förlova sig men ville visa våran kärlek ändå.
    vi köpe ett bryt hjärta och bad guldsmeden gravera in våran namn på den å så had evi var sin halva.. kanske låter lite B men det kan vara en sak tycker de är sött gjorde även så med min m2b men nu är vi förlovade på riktigt sedan et tår tillbaka.. kan dett vara nått?

• 071201

Men om du vet att det kommer vara ni så har ni ju tid att förlova er senare

Lycka till

• Ankan1

Inget är som den första, stora förälskelsen! Njut av den så mycket ni kan - det är ju nu när ni är unga, utan en massa ansvar och åtaganden som ni kan ge den 100% uppmärksamhet. Vill ni förlova er så gör det! Se det som en symbol på er kärlek mer än som ett åtagande och löfte för resten av livet. Livet är långt och mycket kommer att hända.

• fitforfight

Jag tycker att ni ska göra något annat som symboliserar att det är "ni" köp nån ring och ha på ett annat finger ,kanske ett halsband eler armband.

här kan man köpa smycken med egen text på.

www.miaji.se/sidor/index2.htm

• fröken kantarell

Kompisar till mig köpte tåringar och förlovade sig med. Kanske inte så roligt nu men till sommaren kan det vara en kul annorlunda grej att göra. Själv tycker jag inte att tåringar är så bekvämt men dock så snyggt. Gör det som ni känner för.

• Nyfiken gul , nu fru

Jag tycker ni ska ta det lungt och njuta av er kärlek - om ni vet att ni är säkra på er kärlek finns ingen anledning att skynda.

Jag vet massor med folk som förlovade sig när vi gick i gymnasiet o var kring 16-18 år o fler bodde mer eller mindre ihop också. Men av 6 par höll ingen förlovning mer än ett par månader.. O då hade dom ändå varit ihop kanske ett år eller så.
    Ett par ångrade sig så fort dom tagit på sig ringarna så deras ringar åkte på och av flera ggr i veckan.

Njut istället av er starka kärlek - håller det så kan ni fundera på att förlova er. Men just nu tycker jag inte ni ska fundera på det utan ta dagen som den kommer. Hitta andra sätt att visa er kärlek.

• rosesarered

Jag är själv ung och förlovad, dock några år äldre än dig.
    Efter fyra månader kände jag mig också himlastormande förälskad men hade inte ens en tanke på förlovning. Vi njöt av förälskelsen och av varandra och hade det underbart(utan ringar).
    Efter tre år tillsammans kom tankarna på förlovning, då hade vi hunnit flytta ihop och börjat leva vardag tillsammans.

Håller med dom andra att brythjärtan kan vara en grej ni kan byta sinsemellan. Det gjorde vi när vi varit tillsammans ett år. Kanske kan uppfattas som en lite "töntig" gest av andra men för oss var det perfekt och inte lika seriöst som en förlovning.
    Lycka till

• typjennifer

Tack allihopa för era svar, det var ganska mycket till hjälp ! :)
    Det får mig att tänka om lite, tack!

• Jenniecarlsson

Jag och min blivande flyttade ihop efter 2 veckor. Vi förlovande oss efter 3 månader och i sommar ska vi gifta oss, efter 6 år tillsammans. Jag säger; GO FOR IT!

• RosesOnWhiteLace

Jag och min fästman förlovade oss väldigt tidigt i förhållandet - det var på hans initiativ och jag sveptes väl med. Det blev billiga ringar som nu, ett år senare, ser riktigt "skabbiga" ut. Våra familjer tar inte förlovningen på allvar över huvud taget, och jag förstår dem - jag kände ju fakiskt inte min fästman när vi förlovade oss! Vi var nykära tonåringar (17 och 18 år).

Don't get me wrong: jag vill absolut vara förlovad med honom, jag älskar honom mer för varje dag som går, att det är han och jag står ristat i stjärnorna. Jag önskar bara att förlovningen inte hade skett så impulsivt som den gjorde. Därför har vi nu planer på att "förnya" får förlovning, ungefär som man förnyar sina äktenskapslöften, denna gång med ringar som faktiskt kommer att hålla "tills döden skiljer oss åt". Vi har en egen bostad på gång nu och är ett etablerat par - så som det BORDE ha varit när vi först förlovade oss.

• bride09

Jag kände nog likadant som du 4 månader in i förhållandet: jag vill förlova mig, nu!! Men, först efter att par månader till började vi prata om det med varann och nu, när vi snart vart ett par ett år så börjar det närma sig.
    Självklart vill man förlova sig genast när man känner så, men det är väldigt skönt att få mogna med beslutet att förlova sig. Jag tror det kan vara bra att bära tanken inom sig ett tag och verkligen känna efter innan man gör något.

Lycka till!

• tågjäntan

Läs boken Kärlekens fem språk av Gary Chapman. Den har jag av en del hjälp av i mitt förhållande. han menar att när vi kommer ner från förälskelsens höjder är det olika saker som gör att vi känner oss älskade. Tex kommer din pojkvän hem med blommor och choklad för att visa hur mycket han älskar dig, för han älskar dig verkligen. men du tycker att han inte har kysst dig, smekt dig på kinden osv på jättelänge, endast där du har tagit initiativet, men har har inte gjort det, alltså älskar han dig nog inte.
    Gary menar att vi behöver få veta varandras kärleksspråk och sedan lära oss att tala dem. Den är väldigt lättläst - jag har läst den typ 4-5 ggr sedan jag köpte den . Samtidigt som det är enkla och praktiska tips och råd hur man behöver göra i olika situationer.
    Lycka till!

Svar på tråden För tidigt ? Jag vet ..