• michaelh

Förlovning på nyårsafton

Hej,

Jag håller på och planerar min förlovning med min älskade. Jag har bokat hotellrum och restaurang, har bränt en cd-skiva med lite mysig bakgrundsmusik och funderat lite på olika blommor. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska fria på tolvslaget, eller om jag ska göra det runt 23-23.30, så att när det nya året kommer är vi förlovade. Jag vet att min flickvän vill att det här ska komma som en överaskning, så jag kan inte fråga henne vad hon skulle föredra. Därför frågar jag er här, vad skulle ni föredra?

Helst tror jag nog att tolvslaget vore det perfekta, men saken är den att jag har tänkt förbereda hotellrummet på så sätt att det blir lite svårt att "dölja frågan" när vi väl kommit dit.

Jag vill verkligen att det här ska bli helt perfekt.

• Svar på tråden Förlovning på nyårsafton
  • lillan31

jag tycker några minuter innan tolvslaget!!! så ni börjar det nya året som förlovade.Jätteromantiskt! Grattis och lycka till!

• michaelh

Tack så mycket för svaret, och tack för lyckönskningen! Det låter som en mycket bra idé. Jag tar med mig dina tankar och funderar vidare :)

• Karga81

Ett, tips; Allternativt skulle du kunna fria på exv; 1:a advent, med frukost på sängen , lussebullar och glögg. Och förlova er på nyår, så hinner ni gå på stan, prova ringar och få dom graverade inför nyår. Då blir ju frieriet ändå en överaskning :) men din flickvän får vara med och välja ring...
    Men tycker att ditt sätt är mkt romantiskt :)
    Lycka till med framtids-planerna!

• ILuv2BwU

Det beror lite pa VAR du vill fria..vill du gora det uppe pa rummet? eller utomhus? pa en restaurang? osv OM sa ar fallet sa kan du ju be att hotell personalen gar upp och "pyntar" ert rum medan ni ar ute sa nar ni kommer tillbaka ar det gjort. Pa sa satt sa misstanker ju inte din flickvan det
    Jag haller med ovanstande om att det skulle va romantiskt att gora det strax innan tolvslaget sa ni inleder det nya aret som forlovade!!
    Tro mig hur du an bestammmer dig for att ga tillvaga sa kommer det att bli PERFEKT just for er!!
    Grattis och Lycka till!!

Svar på tråden Förlovning på nyårsafton