• lollan82

kan toastmaster/värdinna vara tärna oxå???

ja kan de det?

• Svar på tråden kan toastmaster/värdinna vara tärna oxå???
  • Skottdagen2008

Kan och kan, det kanske blir lite väl mycket ansvar på henne. Jag har skilda personer lika kära vänner på dessa poster.

• lollan82

ja kan ju bli det..

när mannen ska välja bestman.. hur har ni gjort med tex din systers man?

• Akvavit

Prata med tärnan och fråga henne, det är väl enklast. En del kanske tycker att det är ok, andra att det blir alldeles för mycket förberedelser och ansvar. Bara du lägger fram det på ett sätt som gör att hon inte känner sig tvingad att säga ja till båda uppdragen. Men fråga kan man ju alltid.

Mannen fick välja sin marskalk helt själv utan en tanke på vad jag vill i den frågan. Jag väljer min tärna, han väljer sin marskalk helt oberoende av varandra.

• kalaskarin2

Jag kan hålla med om att det kan bli lite mkt. Har varit toastmaster och det var mkt jobb innan och under festen, att samtidigt ha tärnans uppgifter såsom planera möhippa och spendera hela dagen med bruden, hålla tal etc hade iallfall JAG blivit lite stressad av, men det beror ju lite på vilken storlek och typ av fest ni hade tänkt att ha...

• Limbolight

Kan och kan, det kanske blir lite väl mycket ansvar på henne. Jag har skilda personer lika kära vänner på dessa poster.

Har funderat på samma sak eftersom jag har tre tärnor, så borde väl en av dem kunna få lite toastmadame uppgifter oxå, eller?
    Då kan ju de andra ta lite mer ansvar för "tärnjobbet"

Vad tycker ni?

• Zozo

Sedan beror det ju pa; vi hade inte nagotdera och det funkade det med. De behöver ju inte ha sa extremjobbiga uppgifter...

Svar på tråden kan toastmaster/värdinna vara tärna oxå???