• lyckorna

Välja tärnor

Vi skall gifta oss nästa år och jag har stora problem hur jag skall göra med tärnorna,, Jag vill ha min syster som tärna, så mycket är klart. Men till problemet hör att jag i år var tärna till två utav mina bästa vänner,, Och då är frågan ?? Det känns som jag vill "bjuda igen", de anser ju att jag är deras bästa vän, och jag tycker ju att de är mina bästa vänner också. men min syster är snäppet närmare. Hör det till "god ton" att fråga dem som man varit tärna åt??
    /M

• Svar på tråden Välja tärnor
  • Tutik och Prasart

Kan man inte ha fler än än tärna då? Eller tycker du att det är för mycket.
    Jag ska ha en tärna medan min sambo ska ha två bestman.
    vet inte om man kan ha det men han vill ha det då får det blir så.
    Jag tycker att du kan ha med din sysster och dina två kompisar.

• JWNM

Tycker också att man absolut kan ha mer än 1 tärna.

• lyckorna

det känns som det blir så många , men det kanske ok?? M2b skall bara ha en bestman,,Ser det inte konstigt ut?

• Stardusty

Jag ska själv ha hela 5 tärnor jag, kunde inte välja mellan ina 4 närmaste + min syster... Tycker det är upp till var och en, vem bryr sig om det strider mot "bröllopsetiketten"? Eller om det ser "dumt" ut? Det är ju MIN dag och då gör jag som jag vill :D

• lystroll

jag har typ samma problem nästan!
    jag vill ha in 3 bästa vänner som tärnor!
    Det är lixom "vi fyra". Men den ena är jätte duktig på att fota, så jag vill ha henne som fotograf, men det känns dumt att utesluta henne!
    Är det konstigt om man har en "fotograferande tärna"?? Om alla har likadana kläder?

• starchick

jag ska ha 2 tärnor och min m2b har bara 1 bestman...inget konstigt alls tycker jag :)

• TEB08

Om tycker att det blir for mycket med tre, kan du alltid valja bara din syster och skylla pa "traditionen" att tarnor ska vara ogifta...

• Hedebris

jag ska ha 2 tärnor och min pojkvän ska ha en bestman och en marshalk. kan ville inte välja mellan sin bror och barndomskompis

• Sesson

Jag skulle nog tro att de har förståelse för att du väljer din syster, det är ju ändå familjen. Kanske kan de få "andra" viktiga uppgifter istället..?

• Wretenstam

jag ska ha mina tre barndomsvänner men bara en marskalk...inget konstigt...

Svar på tråden Välja tärnor