• fritteh

Gåva

Har nu varit förlovad med min sambo i 5år. Vill nu göra slag i saken och fria.Vad jag nu undrar eftersom vi redan har ringar, ska man ge nån slags gåva vid frieriet eller? Älskar henne över allt annat och vill ju att allt ska bli perfekt...

• Svar på tråden Gåva
  • tågjäntan

Oj, det finns nog inte så mycket traditioner för det. De flesta tror jag friar vid förlovningen. Men det är väl aldrig fel med en speciell gåva. Annars är det väl bara att tänka fritt och vara kreativ för att glädja henne på bästa sätt.
    En ide som kom spontant är kanske att ta ringen igen och böja knä och fria med ett vackert tal.
    Men det kanske finns någon här som har erfarenhet eller bättre ideer än jag .
    Lycka till!

• lillamini

man kan inte få för mycket smycken som tjej..*ler*
    för mig symboliserar ringen ett frieri och det skulle inte kännas som det var på riktgt utan. men ett vackert halsband eller en lyxig dag/kväll e ju inte fel det heller jag tror inte du kan göra/välja fel,
    lycka till

• lillamini

usch jag låter som en krävande bitch tyckte jag när jag läste vad jag skrivit... så länge ditt hjärta är med i det du gör kan inget gå fel

• Ickaflicka

min m2b gick ned på knä utan krusiduller eller gåva, jag tycker att det var perfekt, bara han och jag och kärleksförklaringar från hjärtat! om du vill göra det extra fint, satsa istället på omgivningen, blommor, tända ljus etc...

• fritteh

Ja , det är ju det viktigaste!!!!!!!!

Svar på tråden Gåva