• Nymåne

Snabb fråga...

En snabb fråga... Undrar om det är brukligt att brudparet ska stå för tärnans frisyr(om den görs hos frissan)? Vi ska betala klänningen....

• Svar på tråden Snabb fråga...
  • icra

Jag kommer göra det men det är nog väldigt olika hur man gör, verkar som de flesta tärnor betalar sin klänning själv tex.

• BlivandeFruJohansson

Upp till var och en.. Min syster gjorde de för mig, så kommer göra så för mina systrar.

• Pumpkin

Brukligt vet jag väl inte om det är, men man gör som man vill

• Pumpkin

Här på BT kan man läsa följande om tärnans roll i bröllopet:

Det anses som en ära att bli vald till tärna och brudtärnan betalar därför ofta själv sina tillbehör denna dag.

• Nymåne

Tack tack. Nu när vi vet att vi inte bryter några etikettregler så får hon stå för håret, och vi betalar klänningen.

• tattar-Emma

Frågar man Ribbing så är det vansinne att tärnan skulle ha professionell håruppsättning

• johansdotter

tattar-Emma skrev 2007-11-23 17:28:48 följande:

Frågar man Ribbing så är det vansinne att tärnan skulle ha professionell håruppsättning
    Hahahahaha!
    Varför ska inte dom också få vara fina? :D
  • tattar-Emma

Hon tycker inte att tärnan ska vara annorlunda klädd än hon skulle ha varit som vanlig gäst.

• Tuss78

Men det är väl upp till tärnan eller? Och frisyren är ju inte kläderna..

• tattar-Emma

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=705945&viewAll=true

"Vansinne" kanske var överdrivet men så säger hon iaf.
    Jag håller med delvis, inget är ju fulare än när Rachel är tärna i tv-serien Vänner . Sånt vill man ju hålla sig borta från

• zsandora

Vi ska stå för klänning till våra tärnor, men allt annat får de stå för själva. Ja har sagt att jag vill helst att de har nån fin håruppsättning, och de håller med mig om de... De e ju oftast klänningen som kostar mest....

• Hannisen

Det kan ju vara jättetrevligt att fixas till tillsammans med sin tärna, och då är det ju självklart kanske att man betalar. Vår tärna råkade ha en jättefin klänning som passade vårt färgtema, hon fick en shal typ att lägga över axlarna, i samma tyg som brudnäbbekläderna, och hon hade ingen frisyr som behövde gås till frissan för, jättelämpligt, men annars hade vi betalat för det. Viktigt är ju dock att hon inte är finare än brudparet!

• erikaboyden

vi hyrde in en frissa som kom till oss och fixade allas hår!
    visserligen var det en jag kände men jag kan verkligen rekomendera att slippa åka till frissan var toppen!

Svar på tråden Snabb fråga...