• Ilbäcksan

Vilken tid på dagen är bäst för vigeln?

Jag hoppas att jag skriver på rätt tråd nu, men ni som gift er, vilken tid på dagen hade ni själva vigseln och hur upplevde ni det? Hade ni velat ha tidigare/senare eller var det perfekt?

• Svar på tråden Vilken tid på dagen är bäst för vigeln?
  • Yllo

Vi hade vår vigsel kl 15. Jag hade gärna haft den kl 16 för nu blev det väldigt stressigt för mig i o med att det strulade hos frissan... fick med andra ord ingen lunch och var vrålhungrig under vigseln...
    Middagen började ca kl 17 och vi fick vara kvar på restaurangen till kl 2:30 och då hade ändå de flesta gästerna redan gått hem.

• also

Min önskan var mitt i natten men det gick inte =(

• RufsMaja

jag har 17, men undrar om inte det är bättre med 16??

• Cira

Vi kommer att ha 16.00. Tror att det blir en jättebra tid faktiskt. Bra tid för oss och gästerna att göra oss i ordning, fotograferas och sånt. Men vi får ha lokalen hur länge vi vill. Men det är ju bara en timme mellan 15-16 så det kan ju inte vara så stort skillnad?

• Fru Cinderella
    Ickaflicka skrev 2007-11-21 11:19:03 följande:
    Cinderella: Hade ni fotografering som tog lång tid, och hade ni i så fall den innan vigseln? Vi vill gärna ha ceremonin så sent som möjligt och en smidig dag för gästerna, men fotograferingen ställer ju till det!
    vi hade fotograferingen innan, klockan två på samma ställe som vigsel/middag (Var på en herrgård med vacker trädgård).. så
    14.00-15.30 fotografering
    15.30-16.00 Äta banan, dricka vätska, ventilera nerver, prata med tärnor, vigselförättare, påbättra hår och smink
    16.00 - vigsel!

Fungerade guld för oss. Innan hade vi hunnit med smink, frisyr, hämta blommor, klädsel samt mysig lunch hemma hos mamma med tärnor, solister, min man, var jätte trevligt
  • Ickaflicka

en och en halv timme fotografering, var det lagom? Vi har samma upplägg som ni, fest och vigsel på samma ställe, men jag kan inte bestämma mig för om fotografering ska ske innan eller efter vigseln, gästerna kommer ju för att checka in från och med 12.00...

• Fru Cinderella

edt var väldigt bra.. han med mycket ingen stress (återigen ) fungerade perfekt för oss i alla fall.

Vad som var skönt med att ha fotografering innan var att gästerna slapp vänta efteråt. Personalen stod redo med champangen efter vigseln och vi gick direkt på minglet följt av middag, så inga väntetider eller så. Och det vart inget hack i festen utan det satte igång direkt! Så hade vi också tid att fotas en stund med släktingar under minglet. Var kul.

Självklart så kan man ju ha det efteråt också, det var vad jag ville från början. Men är glad att vi valde det upplägg vi gjorde så slapp man pauser!

• Ilbäcksan

Vi kommer också gifta oss och ha festen på samma ställe och det känns smidigt. Hur lång tid får jag räkna med att håruppsättning och sminkning tar? Först var jag inne på att fotografera oss efter vigseln, för då är man ju gift, men jag har hört att det är bättre innan utan riskorn i håret och när sminket är helt nytt och snyggt.

• Ickaflicka

Låter smart! Eftersom många av våra gäster ska resa en bit så kan det bli en tidig morgon, och det riskerar ju att festen blir lite avslagen framåt natten! Det vill vi inte! Det var inga gäster som kom tidigt och störde under fotograferingen, då?

• Fru Cinderella

Mitt smink tog 40 minuter, hår gjorde jag själv hemma, satt i löshår och hade utsläppt så det har jag ingen klocka på..

Ja man var ju lite mer tilltuffsad efteråt *skrattar*
    Innan var man ju glad, nervös och log för att man skulle gifta sig. Men vet tanken med "Vara gift på bilderna" vi fuskade dock och satte på oss vigselringarna så det skulle se rätt ut på korten :)

Men vi är ju gifta på de andra bilderna från festen!

• 071201

Vi gifter oss 15,00 fotas 12,45-14,15 och friss+smink 9-12. Baklänge blev det men ni fattar. Lunch mellan friss och foto.

• sussa84

Vi kommer gifta oss kl.15 som vi fick rekommenderat av hon som skötte bokningen av kyrkan. fotograferingen kommer vara nån gång innan 14 kommer inte ihåg vad vi bokade men fotograferingen skulle tydligen gå väldigt fort. Men vi har allting samlat på en och samma plats, fotografering,vigsel och fest!
    Kl. 10 ska jag fixa smink och frisyr därifrån har ajg sedan en resväg på 30 min...

• MarryMeBerry 08

Vi kommer gifta oss klockan fyra tror jag. Min blivande vill kl.15, så vi får se! Midnatts-vigsel är lite av min dröm, men funkar inte i praktiken.

• Fröken Figo

kl 14 har vi!

men jag har ingen komplicerad uppsättning av hår eller smink. Och vi fotograferar oss efter vigseln. Så vi kommer inte behöva stressa på morgonen. Frisören & sminkösen kommer till oss på morgonen och vi kan äta och göra oss i ordning hela morgonen.

jag gillar tidig vigsel eftersom man får njuta mer av hela dagen då! tycker 16 och senare känns allt för sent. då har man bara halva dagen kvar ju?

• Fru Cinderella

Men man får ju njuta av att idag gifter vi oss, allt är relativt

• stfa

Vi ska vigas kl. 14.00. Jag och min m2b vill inte se varandra innan vigseln utan min pappa ska leda in mig i kyrkan. Sen har vi fotografering efteråt. Då ska gästerna få mingla med champagne och snittar samt ha lite aktiviteter.
    Jag föredrar en tidig vigsel efersom bröllopsdagen blir så mkt längre då. Samt att vi inte vill vara uppe halva natten utan har bestämt att vi senast vid midnatt ska dra oss tillbaka till vår bröllopssvit.

• Nataluskan

Vi har vigsel kl 17 men det kan tänkas ändras till kl 16 och i nästa vecka kommer vi att spika schemat, när frisören och makeup tjejerna skall komma och när vi skall fotas, ringfotona tas efter vigseln..

• Godisråttan

kl 15 är vigseln och vi ska fotas efteråt och middagen börjar 17

• Miamaja

Klockan 15 är den absolut vanligaste vigseltiden.

• RangaTanga

Kl 17.00, kl 15:00 va upptaget tyvärr, men vi fotas före och har supernära från kyrkan till stället vi ska vara på, är inte heller förtjust i den "dötid" som kan bli efter vigsel och middagen ibland på vissa bröllop, så vi kommer köra påi rask takt

Svar på tråden Vilken tid på dagen är bäst för vigeln?