• aMotherBride2Be

1,5månad kvar...

Hej!

Vi har huxflux bestämt oss för att vi ska gifta oss. Det handlar om 1,5månad från nu. Massa att planera såklart och det känns bra o som om man har koll på hur man vill ha det. Endel planerar ett år innan. Detta ska bli ett överaskningsbröllop så det blir inte jättestort men Oj så romantiskt. *längtar*.

Har redan bestämt mat, dryck, klänning, dekoration/tema o vilka man ska chocka ;) Men har inte kommit till skott att handla.

Någon mer som kört med överaskningsbröllop?

Vill gärna ha råd o tips =)

• Svar på tråden 1,5månad kvar...
  • Gullisangel

får säga grattis till er har ju inga råd direkt för själv har man inte komme så långt..än!!

• aMotherBride2Be

Gullisangel:

hihi,då ligger jag lite bra till dåra ;) när planerar du att gifta dej då? *datum alltså* :)

• lillamini

har oxå ca 1,5månader kvar så det e lite stressit...
    har dock haft ite längre tid på oss at planera vi bestämde oss 14 september.. vilket datum har du tänkt dig?
    grattis

• aMotherBride2Be

lillamini: Självklart på nyårsafton ;) Ni då?

Idag beställde vi ringarna =) Har ni beställt ringar?

Men ni ska ha i kyrkan eller? Vi ska ha hemma så det dyraste för oss är ringar o kläder :)....

• lillamini

vi ska också gitfa oss på nyårsafton..bra dag
    vi har ringarna här hemma och bara väntar på att få sätta på oss dem:)
    vi ska vara i kyrkan och sedan ha fest för ca 80 personer.
    vi har ändå kommit undan billigt tycker jag.
    kläderna kostar 7000 för mig + min m2b hans bestman min tärna och våra två näbbar och då ingår skor till alla.. helt otrolit tycker jag

vad har ni beställt för ringar?

vad har ni för färger?

det är ju inte lång tid kvar nu längtar såå :)

• aMotherBride2Be

lillamini:

Ganska så enkla, inga stora saker men det gick på 14.000 kronor... Vi har guld o Sambon kör enkel ring o jag har med små diamanter..
    Klänningen köpte jag på en outlet butik så man fick med sig den hem samma dag....kruxet är bara att jag är gravid så jag vet inte hur mycket jag kommer växa tills dess...säger ju bara "pang" rätt som det e...=)

ne, det e verkligen inte långt kvar. Vi ska prata med prästen i morrn.. har ni redan haft ert samtal?

• aMotherBride2Be

Färger? Menar du tema?

Rött är en av färgerna, för jag vill ha rosor i min bukett...sambon har läst på lite o sa i förrgår att han ville köpa min bukett...det blir spännande...

• lillamini

ja jag menade tema.. vi ska ha rött,vitt och silver..
    jag har sånt himla kontroll behov så jag skulle inte våga låta honom köpa min bukett..

ja vi har haft ett samtal med prästen och ska träffas med näbbar,tärna och bestman + minpappa som ska föra mig fram..
    hur många gäster räknar ni med?

• Fresa78

Hej! Lycka till med era bröllop!

Vi kommer också ha överraskningsvigsel, nästa helg! Blir nervös å pirrig bara jag tänker på det!
    Vi kommer gifta oss hemma med våra familjer närvarande. Eftersom det är en överraskning tar vi festkläder, familjerna kommer hit på födelsedagsmiddag, och så slår vi till och gifter oss samtidigt! Kommer vara så svårt att hålla masken innan vi avslöjar...

• aMotherBride2Be

lillamini: Haha, samma här, men han insisterade dock o jag får ju bestämma blommorna... hehe så jag bestämmer i alla fall ;)

Pratade med prästen idag...det var kul..nu känns det som man kommit ett steg närmare...ännu närmare =)
    Vi blir ca 22 st...men vi har bara en 3:a så det duger gott o väl ;)

Fresa78: Här är en till som ska ha överaskningsbröllop ;) Vi ska har oxå lite svårt att inte säga något... men för vår del så kommer gästerna på vad de tror är en fika ;)
    Man vill prata om det nu, men det går inte.... nackdel med hemligt bröllop...:P

• lillamini

vi var och pratade men tjejen som gör tårtan idag, det blev ett väldigt possitivt möte,
    jag vil ha tårtbakelser i tre olika sorter + en liten tårta att skära i och tänkte att det kommer vi aldrig ha råd med vi är ändå över 80 gäster.. men hon räknade och sa att matrialet och varorna skulle kosta drygt 1000 kr och sen fick vi betala henne det vi tyckte passa hon var bara glad att få göra det.. det är min m2b släkting men på långt håll och dem har inte träffats förr så vi blev väldigt glada
    h har inte fått tag på fotografen än och jag börgar bli lite nipprig för det.

Svar på tråden 1,5månad kvar...