• lillamaa

fria/förlovning inna nyår?

fler här som ska fria eller förlova sig innan nyår?

tänkte vi kunde samlas och prata lite, planera och ge varandra tips!

själv ska jag fråga sambon min i december.

• Svar på tråden fria/förlovning inna nyår?
  • finarosen

Fröken Chockrosa: Hoppas att ni får en skön dag! Åk nånstans och skäm bort er själva, gör något som ni tycker om att göra tillsammans.. Leta på nätet där det finns massa roliga erbjudanden.. Åk en weekend till nån storstad kanske? Eller nåt mysigt lantställe?

• Fröken Chockrosa

Finrosen: Ja, vi tänkte väl se om vi kunde möta våren någonstans i Europa, helst någon storstad med lite schysst shopping och mysiga cafeér.

Vad har ni mer planerat för er dag förutom Liseberg, eftersom det blir dagen innan jul för oss så hinner vi ju inte åka bort eller stanna över natten... ;)

• finarosen

fröken chockrosa: nej vi har inte planerat mkt mer utan vi får se hur dagen utvecklar sig.. vi får passa på att njuta av varandras sällskap på kvällen kanske vi drar oss tillbaka t hotellets relaxavdelning o sen champagne på vårt rum..:)
    jag gillade Paris mkt när jag va där, hade behövt va där längre.. Har ni kommit på nån särskild stad?

• Fröken Chockrosa

Finrosen: Nej, just nu har vi inte haft tid att diskutera så mycket, men jag vill ju gärna åka till Paris,har faktiskt aldrig varit där och det skulle ju kännas jätteromantiskt att möta våren där

Men Tyskland hade ju också varit roligt, speciellt som jag under hösten och våren läser en tysk kvällskurs så hade det varit roligt att åka dit, men det kanske får bli till sommaren när jag är fullärd...;)

Det låter ju jättemysigt att mysa på hotellet, det viktigaste är ju ändå att man får umgås med varandra... ;)

När ska ni lägga upp er förlovningssida, jag har gjort en, fick till och med lite hjälp av min blivande men vi har inte gjort den "offeciell" ännu...

• Fröken Chockrosa

Oj, nu blev jag jätteimponerad, vad påhittig du är, han kommer ju bli helt till sig...*LeR*

• Fröken Chockrosa

Ibland hade jag önskat att jag skulle överaska min blivande, men samtidigt känner jag honom och han skulle bli besviken över att inte få vara med... ;)

• Fejs

lub ska ni göra något speciellt (förutom att förlova er) och är det du som planerat allt?

• finarosen

Fröken Chockrosa:
    Åka till tyskland lät ju skoj, roligt att få pröva tyskan som sagt..:) hoppas ni får det roligt o bra!

Oh kul, hur blev den? Jag har inte kollat så mkt på det än..Ska lägga upp sidan sen när vi har förlovat oss så att vi kanske kan få me lite bilder också..:) Vill inte lägga ut den innan..

Jag hoppas bara på att jag lyckas hålla mun så att det förblir hemligt tills vår förlovningsdag.. Jag längtar, e lycklig o glad o det vill liksom bara bubbla ur mig.. :D

• Fröken Chockrosa

Ja, det hade verkligen varit jättekul att åka till Tyskland och min blivande är dessutom jätteduktig på tyska jag vet att han skulle bli jätteglad om han fick åka dit igen... ;)

Jag tycker den blev riktigt bra, det enda trista är att det känns som om det inte finns någon bild på oss tillsammans. Hur har ni gjort? Jag önskar att man kunde lägga upp den med lösenord så bara de man vill ska kunna se den, vill ju precis om du inte att det ska läcka ut innan.

Jag förstår att du är glad, känns ju jättespännande, jag hoppas att våra ringar ska komma innan helgen, som de sa det skulle de komma när som helst.

Har ni fått era ringar?

• Fejs

Vi fick en minnesvärd och rolig dag i lördags när vi förlovade oss =)

• Fröken Chockrosa

lillamaa:

Hur gick det med din plan, jag har ju varit nyfiken hela helgen för att få veta hur det gick!!

• Fejs

Hihi i fredags blev jag grattad på julfesten av jobbarkompisarna. Vad förvånad jag blev! Men gud vad kul vi hade =)

Svar på tråden fria/förlovning inna nyår?