Ska jag berätta hur jag känner? (OT)
Hej! Jag ber om ursäkt för att detta inte har särskilt mycket med bröllop att göra, men jag hoppas att ni ändå kan ha lite goda råd.
Jag har dejtat en kille i några månader och jag blev kär i honom ganska snabbt, men jag vet inte om han känner samma sak, för båda av oss har dragit oss för att prata om hur vi känner eftersom han hela tiden planerat att flytta utomlands, vilket han nu gjorde för c:a en månad sen. Jag saknar honom något fruktansvärt och känner mig jättedeppig över detta.
Nu undrar jag om det är någon mening med att berätta för honom hur jag känner. Å ena sidan känns det fegt att inte ha sagt något, å andra sidan känns det som att jag förlorar min stolthet genom att berätta. Och egentligen kommer ju inte att förändra något -- han har inga planera på att flytta hem inom någon överskådlig framtid och jag vill inte flytta utomlands. Ska jag bara försöka glömma honom, eller ska jag säga något trots att det troligtvis inte kommer göra någon skillnad?
Om jag berättar för honom hur jag känner och han inte känner likadant kanske jag kommer må ännu sämre? Eller? (Det känns i och för sig som att det inte går att må sämre än jag gör just nu.) Jag vet inte om det finns något positivt med att berätta utom kanske att det känns skönt att ha sagt precis hur jag känner/gjort allt jag kan göra.
Vad tycker ni?