• Skimra

Vilken bredd på förlovningsringar?

Vi tänkte eventuellt beställa förlovningsringar över nätet eftersom det kan vara så mycket billigare. Något tips? Någon som handlat över nätet och varit nöjd/missnöjd?

Sen känner jag mig lite korkat när det gäller sånt så vilken bredd ska där vara på ringarna? Alltså vilken är den normala bredden? Inte för bred och inte för smal utan helt normal? Standard liksom?

• Svar på tråden Vilken bredd på förlovningsringar?
  • felines

prova i en rintig ringaffär vad du trivs i, smak är individuellt, finns nog inget som är normalt.

• Filifjonkan3

Jag var också helt inställd på att beställa på nätet. Men så var jag i en affär i helgen och kollade på de ringar vi har funderat på (och nu bestämt oss för). Och det visade sig att prisskillnaden var marginell.
    I affären skulle de gå på ca 4500kr för båda, och på nätet nästan 5000kr. Så jag råder dig till att gå och kolla på lite olika ställen, be om kostnad och bestäm dig sedan. De flesta butiker har någon form av erbjudande på förlovning och vigselringar, såsom "köp mannens och vå kvinnans ring på köpet" "20% rabatt" o.s.v.
    Håll ögonen öppna bara.

Angående ringbredd har jag noll koll själv så jag kan inte ge dig några tips tyvärr.

Lycka till!

• DetOrdnarSig

Jag tror 3-4 millimeter är rätt normalt om man ska ha en ring till när man gifter sig. Jag har 3 mm och ska ha en till 3 millimeters som vigselring. Funderade på att ha 4 som förlovningsring och 3 som vigselring men var orolig att det skulle bli lite assymetriskt, vilket kanske var helt fel av mig men det var jag iaf Men jag har hela förlovningen egentligen tyckt att 3 är lite smalt att ha alldeles ensam, så jag längtar efter min andra ring.

• Skimra

Tack för era svar! Nu vet jag lite mer vad jag ska gå efter!

• Joji

Jag tänker att det inte finns något som heter "normalt" - prova och gå efter vad ni själva gillar! Jag gillar t ex breda ringar, har 6 mm och kommer att ha en lika bred vigselring, precis som min m2b. Lycka till!

Svar på tråden Vilken bredd på förlovningsringar?