• finarosen

hur ska man göra med annonsen?

Jag o min älskling ska förlova oss i december. Vi har lite svårt att komma fram till hur man gör med annonsen i tidningen. Ska man sätta in en annons samma dag eller nån dag efteråt? Vi ska försöka hålla det hemligt för släkt o vänner fram tills den dagen..
    Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden hur ska man göra med annonsen?
  • ElinJonas

Försök att sätta in annonsen samma dag....det gjorde vi. Vi höll det hemligt för alla.

• Fru Cinderella

Man kan nog göra som man vill, vi satte in samma dag men lyckades inte hålla det hemligt, hemlisar är inte riktigt min starka sida, men så försökte vi inte riktigt heller

• september2008

det beror enligt mig på hur man hade tänkt förlova sig. Tex om jag skulle förlovad mig den 12:e på kvällen med en underbar middag med min blivande så skulle jag nog sätta in annonsen den 13:e.

• ElinJonas

Jo det är sant...vi förlovade oss på morgonen på ett vandrahem i Örebro=) Samma dag som Jonas brosdotter döptes....så alla hade ju läst tidningen på morgonen och kom och grattade oss.....så det blev bra=)

• Twid

Vi höll det hemligt! eller min sambo höll det hemligt t.o.m för mig! Vi befann oss i då läget i paris, men sambon hade tännkt på allt! vi förlovade oss 31 december och på morgonen den
    1 januari fick vår släkt och vänner kaffet i halsen när de läste morgon tidningen!

Så jag tycker nog att annonsen ska gå ut dagen efter, för då slipper man bli helt nedringda på stora dagen lixom!

• Nowalie

Vi hade annonsen en dag efter tror jag, och det var en suprise f;r alla utom n'rmsta familjen,

• finarosen

ok, tack för svaren! :) vi har inte bestämt tid på dagen när vi ska byta ringar än utan det blir nån gång under dagen.. den tidningen som vi tänkt annonsera i kommer inte ut alla dagar i veckan så om vi inte sätter in den samma dag så blir det inte förrän 3 dagar efteråt och det känns lite sent.. men samtidigt så vill vi kanske inte bli gratulerade innan vi har gjort det heller.. kanske får ta en dag utan mobiltelefonen på? :)

• Fejs

Vad skriver man i annonsen? och vad kostar det ungefär?

• Fru Cinderella

man kan väl skriva vad man vill, vi skrev våra namn ort och sen Om ett år säger vi JA

Svar på tråden hur ska man göra med annonsen?