• Rockey

Behöver hjälp !!

hej allihoppa nu är det så att jag har tänkt att det är dags för mig och min Älskling att förlova oss vi har själva pratat om det och så men nu vill jag ta tag i det här. Men behöver lite tips på ideér om hur frieriet kan gå till . Vet inte riktigt vad jag ska säga eller om vi ska hitta på något romantiskt snäll ploppa upp med massviss med ideér :)
    Tack på förhand

• Svar på tråden Behöver hjälp !!
  • Ickaflicka

Det beror helt på hur din Älskling är som person! Gillar hon överraskningar, stora romantiska gester, vara ute i naturen, lyxiga middagar etc?

• Rockey

Hon är mycket för överaskningar och det ska gärna vara romantiskt hon tycker också om att bli lite bortskämd ;)

• MissLovely

Bor ni i storstad, mellan elelr liten?

Vad tycker ni om att göra tillsammans??

• Ickaflicka

Okej! Då är frågan, tror du att hon vill att det ska vara intimt (bara ni två), med familj, eller offentligt på restaurang? Och vad har du för budget, hihi

• Rockey

Haha :)Jo nu är det ju så att jag inte är världens rikaste person men resturang har jag iaf råd med. Men jag tror ju det bästa skulle antingen en resturang med en härlig middag eller bara vi två en mysig kväll eller något sådant.

• MissLovely

Jag tror att det är mysigare om ni har en mysig hemmakväll med middag som du lagar..

När hade du tänkt fria? Snart?

Annars kan det vara väldigt romatiskt med picknik

• Ickaflicka

Låter som att du kan köra det klassiskt, med en personlig touch! Alltså fin middag, ned på knä, och sedan säga nåt väldigt personligt, typ "ända sedan vi träffades" eller "det finns ingen annan som gör mig så glad som du bara genom att..." och så poppar du frågan!

• MissLovely
    Ickaflicka skrev 2007-11-12 16:28:45 följande:
    Låter som att du kan köra det klassiskt, med en personlig touch! Alltså fin middag, ned på knä, och sedan säga nåt väldigt personligt, typ "ända sedan vi träffades" eller "det finns ingen annan som gör mig så glad som du bara genom att..." och så poppar du frågan!
    Håller med

Med massor med ljus och god mat och "er" musik i bakgrunden blir det nog perfekt. Lite bubbel med kanske.
  • Rockey

Jo jag tror ju absolut att en mysig hemma kväll skulle bli väldigt bra :) ja det blir inom 1 månad så måste planera ordentligt nu :)

• Rockey

Tack så jätte mycket för all tips låter riktigt bra hoppas bara kvällen blir lyckad :) Men vet inte riktigt hur jag ska säga allt :/

• MissLovely

Ja då planera på du bara.

Planera även vad du ska säga, inget tal på papper men lite mer vad du känner och hur mycket honom betyder för dig.

Så tror jag att du kommer ha det i tankarna och tala från hjärtat den dagen det gäller.

Men du måste berätta sen hur det går

• Rockey

Aa jag vet det är bara det att jag blir nervös :( Men jag hoppas att det kommer gå bra klart jag berättar hur det går :) Tack så mycket gör hjälpen ni har varit väldigt stor hjälp :)

• Ickaflicka

Tja, vad ska du säga... Själva frågan är ju enkel, hihi! Men du kan ju inleda med något om vad hon betyder för dig, och varför du vill fria just nu! Skriv upp några stödord så att du är förberedd, men sedan kan du ju känna efter i stunden. Det kanske blir så att du inte får en syl i vädret efter att du gått ned på knä, haha!

• Rockey

Ja vem vet :D Nja men jag kommer nog på saker o säga när jag väll står på knä framför henne ;) Jag längtar redan:)

• DetOrdnarSig

Kan ju vara bra att förbereda några fraser och sen får man se vad du säger när du står där. Jag började fundera på vad min blivande sa och jag har INGEN ANING. Minns bara att plötsligt var han på knä och höll i en ring.

• jalla jalla

Va roligt att du ska fria!
    Personligen skulle jag föredra att frieriet skedde mellan fyra ögon och inte med en massa publik som det lätt kan bli på restauranger, men det beror iofs helt på hur hon är som person. Jag skulle istället satsa på att antingen hitta en mysig plats utanför hemmet, eller förvandla hemmet till en romantisk oas med massa ljus, blomblad i hallen och på sängen, skumpa, kanske finkläder och en middag där ni tar tid för att verkligen prata med varandra..
    Det behöver ju inte vara jätte stora och dyra gester, men lite speciellt för att bryta mot vardagen tycker jag passar in vid ett frieri. Överraska!
    När det kommer till vad du ska säga så försök bara förklara hur mycket du älskar henne och varför.. Det behöver inte vara ett jätte långt tal, hon kommer nog få en blackout ändå!

Stort lycka till!

• nyfiken87

Om du vill göra ytterligare än liten rolig grej... så har ja ett tips...en vän till mig friade till sin .. ja nu e hon ju hans fru, genom att frysa "glas" av is. (alltså man tar 2 olika stora glas och så häller man vatten emellan och ställer in i frysen..fördelaktigt om d e plast lättast så..slipper glasen pajja)...men i alla fall så lägge rman ringarn apå botten...o så kan du ta med henne högt uppe på ett berg där ni ska se på en solnedgång...o där hällsa upp lite skumpa i isglasen..o sen så ..ja du fattar själv...fast de är nog liite fel årstid...enligt vissa (jag hade inte haft nått emot de)..har man lite extra varm akläder..och man behöver ej va där läänge man kan gå hem o äta en mysig middag efteråt eller kanske innan..o sen ta ett varmt bad ihop?? usch vilken tjöte maja ja e men aa..de va mina tips hehehe

Svar på tråden Behöver hjälp !!