• jajjam­ensan
    Äldre 10 Nov 21:21
    5550 visningar
    3 svar
    3
    5550

    Microdermabrasion ? Var? någon som testat?

    Hallå där allesammans!

    Jag är lite sugen på att göra en Microdermabrasion på någon plastik-klinik eller lik. om de nu vill säga är någon ide?

    Jag undrar ifall de hjälper emot små ärr ifrån acne, lite grövre porer & pigmentsförändringar i nyllet?

    Jag är trött på att täcka över vissa ställen med lite underlagskräm pga. av detta. Vill inte sminka min hud längre. Har tröttnat... :P

    Någon som har haft samma problem & fann någon lösning?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Microdermabrasion ? Var? någon som testat?
  • midnat­tsblå
    Äldre 10 Nov 21:56
    #1

    Jag har arbetat som hudterapeut i 13 år. Min erfarenhet av microdermabrasion är inte jätte stor. Jag har provat på att utföra behandlingen men har inte arbetat med den. Däremot har jag arbetat mycket med AHA syror och en behandling som heter Kemisk peeling. Aha syror är helt outstanding när det gäller att minska porer, bleka pigment och släta ut huden. Boka en konsultation hos en hudterapeut som arbetar med den typen av behandlingar. Hudterapeuter arbetar ofta med produkter som är starkare än de i handeln. Kanske börja använda en creme hemma?

    Lycka till!

  • Äldre 15 Feb 16:59
    #3

    Jag har testat microdermabrasion men tyckte inte att det gjorde nagon storre skillnad. 

Svar på tråden Microdermabrasion ? Var? någon som testat?