• Angelflikkan

    2008-08-02 någon mer?

    hej

    vi har nu satt datumet då vi äntligen ska bli man och fru.

    tänkte kolla om det är nån mer som kommer gifta sig 2 aug 08??

    ha det så bra..

  • Svar på tråden 2008-08-02 någon mer?
  • 071020

    Vad fint kortet blev Himlan!

    Klänningen var jättefin! Skulle absolut kunnat tänka mig den med, men jag har fastnat totalt för Dion - klänningen.

  • Angelflikkan

    himlan: kortet var jättefint!
    var hittade du stämpeln??

    jag kommer nog satsa på en stämpel där det står:
    Vi gifter oss

    från kortmakaren tror jag. hihi.. scrapp-beroende? jag?

  • Himlan

    Tack ska ni ha!
    Stämpeln köpte jag på drömtorget.se
    Har hittat en där det står "Tack" också som jag tänkte använda till tackkorten :)
    Hur stort bröllop ska ni ha?
    Jag känner mig lite orolig för att folk ska ha tråkigt typ..

    Klänningen Dion är också jättefin! Jag tycker att det är skitsnyggt med snörningen i ryggen! =)
    Har ni funderat nåt på blommor då?

  • 071020

    Jag ska fixa en provinbjudan till helgen. Har så mycket med skolan nu så man knappt hinner. Har dock köpt in allt.

    Vi kommer bli minst 68 pers om alla tackar ja. Så det blir rätt stort, med mycket vänner.
    Ni då?

    Ja, jag fastnade för ryggen :) Fast jag måste gå ner ca 20 kg innan maj om jag ska känna mig bekväm i en bröllopsklänning, men jag jobbar på det ;)

    Blommor har jag bestämt mig för. Jag vill ha röda långskaftade stora rosor. Min mormor hade det i buketten när hon och morfar gifte sig, min mamma i sin bukett när hon och pappa gifte sig. Så det känns bra att fortsätta "traditionen".
    Har ni bestämt något?

  • Angelflikkan

    himlan: vi blir runt 45-50 pers..
    kommer ni bjuda barn??

    ja, jag är oxå lite orolig över att folk inte får skoj.. MEN jag tröstar mig med att jag inte kan tvinga nån ha kul, man har så kul som man gör sig.
    lite alkohol, bra musik och roliga människor brukar göra susen för fester..

    071020: ahh, vi får väl se Provkortet" va?
    gud, det har jag inte tid med förrän efter jul.. har en liten bebis hemma, en liten flicka på snart 6 månader, som tiden går till..
    och sen håller jag fortfarande på med alla julkorten som jag scrappar.. det tar tid oxå.. har 10 kvar.

    du håller oxå på att försöka gå ner? jag har ju nyss fött barn, så kroppen är ju inte direkt i form.. hehe
    vi får väl peppa varann.

    angående blommor.. jag vet inte alls vad jag vill ha.. det finns såååå mycket fint!!
    min bonussvärmor är florist och ska göra alla blomsterarrangemang, så jag ska prata ihop mig med henne.. men dom är utomlands till våren, så det blir inte förrrän tills dess. (de bor utomlands under vinterhalvåret.. fuusk va?!)

  • Himlan

    Så det är fler som vill gå ner i vikt? Skönt att inte vara ensam! :) Jag är nu inne på min 4:e dag på cambridgekuren. Ska köra den fram till jul har jag tänkt.. men vi får väl se.. är sååå sugen på julskinka nu! :D

    Angående bröllopet så blir vi mellan 45-50 gäster. De enda barnen som kommer är min m2bs brorsdöttrar på 3 & 6 år som också kommer vara våra brudnäbbar.
    Jag har fastnat för en brudbukett med vita orkideer. Hur fin som helst! Ska gå till en florist och se vad den skulle kunna kosta. Vilken lyx med en bonussvärmor som är florist!

    071020 - Du måste lova att lägga upp bilder på din provinbjudan när den är klar! Superspännande att se ju!

    Jag får en försändelse från Panduro imorgon så i helgen blir det att göra julkorten tillsammans med mamma och lillasyster. Mamma har lovat att hjälpa mig att sy löpare till bröllopsdukningen i helgen också. Perfekt!

    Jag vill verkligen känna att jag kan slappna av i januari när jag åker till Seychellerna. Svårt att planera därifrån!

    Pluggar eller jobbar ni? Eller angelflikkan kanske är mammaledig?

  • Angelflikkan

    himlan: nån bild på buketten??? vore kul att se..

    ahh, ett panduro-fan oxå? här scrappar jag massor, så jag är typ stamkund där.. hehe

    jag är mammaledig just nu.. börjar jobba igen efter sommarlovet, i augusti. efter bröllopet..

  • 071020

    Klart ni får se inbjudan sen :). Jag är bra sugen på att sätta mig redan ikväll, men jag har så mycket annat att göra som måste gå före tyvärr.

    Angelflikkan - Ja, jag har kämpat med vikten sedan dottern föddes i oktober -06. Gick upp alldeles för mycket under graviditeten och trots att jag redan gått ner ca 30 kg har jag 20 kvar till normalvikt.

    Låter jättehärligt att bo utomlands under vintern, fast jag skulle nog sakna jultiden i Sverige! Skönt att hon är florist med, både billigare och lättare att få det man vill ha kan jag tänka mig!

    Himlan - Hoppas cambridge funkar! Jag har precis börjat med stegräknare och hoppas kunna komma igång med träningen när min envisa förkylning går över.

    Låter bra med planering i förväg om man ska åka bort. Jag har också funderat på att sy löpare till dukningen. Hur har du tänkt att era ska vara?

    Jag pluggar 125% och jobbar halvtid, så jag har fullt upp mest hela tiden.

  • Himlan

    Här är en länk till en bild på buketten: www.blomdekor.se/flash/brollop/images/01.jpg

    Det låter helt galet att jobba och plugga så mycket! Hur orkar du?!

    Jag har köpt grönt linnetyg som är 150 cm brett som jag har tänkt klippa på längden så att det blir 4 dukar. Dom borde bli typ 30-35 cm breda så jag tror att det blir ganska lagom. :)
    Tyget är 5,5 meter långt och jag har tänkt göra 4 lååånga dukar som jag får korta av sedan när jag vet exakt hur många gäster det kommer och hur vi ska duka.

  • Angelflikkan

    himlan: det låter ju jättebra!!!
    ska nog oxå sy egna löpare..
    och buketten var jättefin!!!!

  • 071020

    Buketten var jättefin!

    Jag vet inte riktigt hur jag orkar ;) Men jag måste om vi ska ha råd att gifta oss :) Dock pluggar jag på distans så jag kan ju jobba utan att jag missar lektioner, men det blir en hel del pluggande på kvällarna efter dottern somnat, tur att hon somnar redan vid 18 :)

    Dukarna låter jättefina! du får fota och visa när de är klara! :)

  • 071020

    Hej på er.

    Hur går det med planerandet?

    För oss går det framåt, dock har vi bytt kyrka och jag är inte längre så förtjust i klänningen jag tittat på =/ Men men. Snart kan jag börja med inbjudningarna, julkorten som ska skickas samtidigt är färdig-scrappade(förutom kortet på dottern) och kuverten är stämplade med adresser påskrivna. Sen på lördag kommer en av tärnorna över och så ska vi scrappa inbjudningar :)

  • Angelflikkan

    nu blev jag nyfiken..
    hur tänker du att inbjudningarna ska se ut??
    ge mig tips.


    071020 skrev 2007-11-29 01:05:37 följande:
    Hej på er.Hur går det med planerandet?För oss går det framåt, dock har vi bytt kyrka och jag är inte längre så förtjust i klänningen jag tittat på =/ Men men. Snart kan jag börja med inbjudningarna, julkorten som ska skickas samtidigt är färdig-scrappade(förutom kortet på dottern) och kuverten är stämplade med adresser påskrivna. Sen på lördag kommer en av tärnorna över och så ska vi scrappa inbjudningar :)
  • 071020

    Vitt dubbelvikt A6-kort. Ett silversnöre runt om, sen en vit mindre rektangulär pappskiva fäst på en lite större rektangulär röd pappskiva. På den minsta vita ska det vara en stämpel med två hjärtan. Inuti ska vi ha en ficka för infoblad på vänster sida och inbjudningstexten på höger sida. Kommer göra iaf ett på lördag så kan fota och visa då :)

Svar på tråden 2008-08-02 någon mer?