• seaflower76

Ngn som beställt förlovningsringar på nätet?

Ngn som provat o beställt över nätet? Eller ska man åka in till Guldfynd ,,,har kollat runt på nätet o det är ju billigare o känns smidigt oxå förutom ringmåttet vilket är svårt,

• Svar på tråden Ngn som beställt förlovningsringar på nätet?
  • EmmaHenke

Vi har gjort det, gick in till en guldsmed och kollade ring måtet, vi köpte ringar på nätet som vi sett i verkligheten. T.e.x schalins ringar har dom flesta. Finns på jempguld.se och hellkes. se. Vi sparade ungefär 6000 kr på att beställa istället för att köpa i butik !

• DetOrdnarSig

På många ställen som säljer på nätet kan men beställa hem ett ringmått. Vi ska köpa från titanringar.com och då betalar man 300 i deposition som de sedan drar av vid beställningen. Det kan jag verkligen rekommendera för man vill ju inte att det ska bli fel storlek.

• Visa08

Vi köpte våra från Hellkes men kommer nog köpa vigselringen från jempguld.se.

Hellkes har showroom på hotell diplomat i sthlm och någonstans i Helsingborg tror jag.

Jemp får man åka och hälsa där de finns...kommer inte ihåg...någonstans norr om Västerås var det väl??

• miss u

Vi funderade också på att beställa från nätet till en början, men så damp det ner erbjudande om att man fick den minsta ringen gratis hos Guldfynd så vi slog till där istället. Kändes bra att ha sett hur ringarna såg ut på riktigt. Hade kollat ut en på nätet, men när jag testade den så var det inte alls min stil. Är jättenöjda med Guldfynd. Jag fick för mig att dom var lite b, men vill man ha en slät o taditionell ring så är dom kanon. Erbjudandet hos dom gäller fram till den 13 november om jag inte minns fel.

• seaflower76

allså en dum fråga nu men,,,ringar i stål,,,allså vadå? är det att rekommendera?

• miss u

Jemp's butik ligger i Kungsör, ca 5-6 mil söder om Västerås. Har bara hört gott om dom.

• seaflower76

jaså du gjorde det:) vi prata om det igår kväll faktiskt,,för vi såg erbjudandet..vad ligger priserna på där?
    miss u skrev 2007-11-07 09:05:05 följande:

Vi funderade också på att beställa från nätet till en början, men så damp det ner erbjudande om att man fick den minsta ringen gratis hos Guldfynd så vi slog till där istället. Kändes bra att ha sett hur ringarna såg ut på riktigt. Hade kollat ut en på nätet, men när jag testade den så var det inte alls min stil. Är jättenöjda med Guldfynd. Jag fick för mig att dom var lite b, men vill man ha en slät o taditionell ring så är dom kanon. Erbjudandet hos dom gäller fram till den 13 november om jag inte minns fel.
  • seaflower76

En sak till..vad tycker ni är finast,,vitt guld eller rött guld?

• Waersta

Jag gillar rött guld mest.. ska ha det i min vigselring, bilder finns i galleriet.

• miss u

Det beror helt på vad du vill ha för ring. Våra låg på 2395:- och 2695:- till ordinarie pris och så fick vi min "gratis". Det blir lite billigare än att beställa på nätet. Sen får du tänka på att gravyr tillkommer. 100:-/ring om du gör det med en gång, 200:- om du gör det i efterhand. Vi vill gravera i efterhand trots att det kostar mer. Man har ju ändå tjänat in dom pengarna iom erbjudandet. Ska väl tillägga att ringarna åker inte på förrän 14 dec, så än så länge är vi nöjda, när ringarna ligger i sin lilla ask. :)

• DetOrdnarSig

seaflower76 skrev 2007-11-07 09:07:02 följande:

allså en dum fråga nu men,,,ringar i stål,,,allså vadå? är det att rekommendera?
    Jag vet inte om du menar mig som nämnde titan, då ingen har nämnt något om stål? Om titan är att rekommendera? Om man gillar det materialet så. Är man inställd på rött guld så är det nog inte att rekommendera.
  • seaflower76

nu såg jag på en hemsida med gravyr på ovansidan,,,det har jag inte sett förut faktiskt,,,det kan inte vara så vanligt,,,

• Waersta

nackdelen med gravyr på ovansidan är att det slits, ringen vi har som förlovningsring har synligt fösvagats i "formerna"

• seaflower76

jaså va trist,,,en annan sak som vi fnulat på är vilken dag vi ska ta..vi var inne på att förlova oss det datumet när vi träffades,,men nu har vi pratat om på min födelsedag,,vi vill ha ett datum att komma ihåg,,,jag går o funderar hihih,,hur resonerade ni?

Waersta skrev 2007-11-07 09:31:08 följande:
    nackdelen med gravyr på ovansidan är att det slits, ringen vi har som förlovningsring har synligt fösvagats i "formerna"
  • Joji

Vi har också beställt från 24 karat. Vi är superdupernöjda, toppenservice! Min ring var för liten, vi skickade tillbaka den och fick den ändrad på bara några dagar... Priserna är också väldigt bra!

Svar på tråden Ngn som beställt förlovningsringar på nätet?