• rasmus och lina

cysta i bröstet

någon som haft det?
    Var hos en supersnäll läkare idag o knölar jag kännt länge är med stor sannolikhet ofarliga cystor/eller en cysta. SKÖNT!
    vad händer efter remissen till böstmottagningen? gör det ont att tömma cystan?

• Svar på tråden cysta i bröstet
  • Ickaflicka

Jag har inte cystor, men godartade knölar... fibroadenatos eller nåt... var på provtagning, vilket gjorde jätteont, men sedan lät de bara knölarna vara kvar... är du säker på att de ska tömma?

• rasmus och lina

nej det är jag inte, vet bara att jag ska till bröstmottagningen.
    men läkaren trodde på cystor då brösten gått från små a till pamela på nolltid i samband med mensen den sensaste tiden. det är tydligen vanligt vid cystor...vad är en godartad knöl då?

• Ickaflicka

Här kan du läsa lite om det: netdoktor.passagen.se/. Men med dina symptom kanske det är större cystor, som du säger, och då kanske de töms, jag vet inte... Men det borde inte göra mer ont än provtagningen, vilken iofs gjorde ganska ont, jag var glad att pojkvännen följde med, kan jag säga!

• Syster Blå

Jag har gjort en punktion för några år sedan (de trodde det kanske var en cysta, men det visade sig vara fibroadenos, precis som Ickaflickas). Tyckte inte det var så farligt, trodde det skulle vara värre. Inte det roligaste jag gjort såklart, men som sagt inte så hemskt. Det kommer gå bra!

• Ickaflicka

Förlåt, det var inte meningen att skrämmas... Men ont gjorde det, det var ju faktiskt inte själva punktionen som var jobbig, nålen alltså, utan att hon var tvungen att klämma så hårt på mina stackars bröst som redan var så ömma... Men det kanske var sköterskan som inte var så duktig...

• Syster Blå

Aha, då hade jag "tur" eftersom brösten i sig inte ömmade, mest knölen bara. Läkaren som gjorde det på mig var duktig, det gick fort och han pratade lugnande hela tiden.

• rasmus och lina

usch det är lite läskigt!!! men skönt att bli av med oron! tack tjejer, ska absolut ha med mig min "man"

(är det bara jag föresten som tycker att det är knäppt att kalla någon för "min man"? haha, men han går runt o tjuvkallar mig för sin fru, vilket får mig att studsa till....;) )

• Ickaflicka

Hihi! Gulligt! jag tycker också det är svårt, därför är det så bra att kunna använda m2b här på bt, men det är lite svårt att säga högt i en konversation, haha! Lycka till!

• Syster Blå

Ja, jag längtar till jag får säga min man "på riktigt", efter vigseln alltså!
    Lycka till med undersökningen!

Svar på tråden cysta i bröstet