• starchick

OT- Jag TÅL inte min kollega....

Fy faaaan...jag jobbar ihop med en sån jävla idiot rent ut sagt...
    Har jobbat här i snart 1 år och denna person är bara så jobbig!
    Han har alltid rätt, gör aldrig fel och han vet alltid bäst... man ska jobba på hans sätt annars blir det sura miner osv....

Hans sätt har gjort att jag numera inte tål att se honom, höra hans röst eller knappt prata med honom. Jag klarar inte av att se hans stickade tröjor som är nerstoppade i jeansen som sitter nästan under hakan.
    Klarar inte av att se honom tro att han är bäst störst och vackrast.
    Han kan inte samarbeta alls utan allt ska vara på hans villkor.
    Ex julledigheten, på vår avdelning måste alltid någon vara där så jag föreslog att vi tar 1 vecka var, 1 tar julveckan och den andra veckan efter nyår. Vad svarar han? Jo att han ska vara ledig båda veckorna och det är inte hans problem....

Var bara tvungen att skriva av mig lite...kanske låter som ett löjligt problem men jag klarar verkligen inte av honom!!!

• Svar på tråden OT- Jag TÅL inte min kollega....
  • a02270

Gu va sånt är jobbigt!

Såna som inte kan samarbeta med en, utan bara ska göra på sitt sätt. FY!

hoppas det löser sig med julledigheten, och att du har en högre chef som kommenderar honom att jobba.

• lystroll

lägger en värmande hand på axeln!! :)

• starchick

Ja det får vi hoppas :) Ännu mer irriterande, han kommenterar hela tiden bröllopet, att herregud du behöver väl inte göra inbjudningskort redan osv. Vårt husköp ska han lägga sig i och undrar om det verkligen är smart att flytta 1 mil utanför stan osv.... han behöver ju inte bry sej!!

• a02270

GRRR

sånt skulle jag verkligen bli vansinig över, och sagt att GE FAN I MIN PLANERING, du kan bry dig om ditt liv, så sköter jag mitt liv!!!!

• Dallas

Fan så tröttsam människa!!!!!!!!!!!!!!
    Oerhört irriterande med såna personer, som MÅSTE lägga sig i allt , såm TROR de kan/vet allt
    Hur kan han få ta ledigt 14 dagar bara sådär då.... Hoppas han blir nekad*hornen växer*

Ska han flytta med er
    Nähäpp, då behöver han inte lägga sin näsa i blöt!

Vad gäller inbjudningar och all annan planering, kan han hålla sina löjliga kommentarer för sig själv.

• Liinda_e

star...hämd är ljuv...sy in surströmming i hans jacka vettja!

• a02270
    Liinda_e skrev 2007-11-06 11:45:44 följande:
    star...hämd är ljuv...sy in surströmming i hans jacka vettja!
    *asg*
  • MissLovely

Hääämnaaaaaaaaaaaaaaaaaas!!!

Hade ja gjort.

Vad det gäller jullegigheten skulle jag aldrig acceptera. Jag hade till o me pratat me chefen o fixat så att han fick jobba båda helgerna istället

• starchick

Hehe linda, vilken bra ide =) Det ska jag göra

Jag har pratat med chefens fru(som också jobbar här och tycker likadant) och hon sa bara att det kan han glömma hehehehehehe

• Dallas

Mooooaaaahahahahaha
    Gott åt den där besserwissern!!!!!!!!!!

Laxoberaldroppar i kaffet/te/vatten eller vad nu den där dricker kan ju ge oanad effekt för en ovetande..... Ta gärna 40-50 droppar

Ps lås toadörren o göm nyckelnDs

starchick skrev 2007-11-06 12:57:00 följande:
    Hehe linda, vilken bra ide =) Det ska jag göra Jag har pratat med chefens fru(som också jobbar här och tycker likadant) och hon sa bara att det kan han glömma hehehehehehe
  • nennesjuttioåtta

jobbar du med min svärfar...?

hahaha! På honom bara!

• TigerLinn

om fler tycker som du varför får han vara kvar?

• starchick

Tja...han jobbar ju bra även om allt helst ska göras på hans sätt och han inte kan kompromissa eller samarbeta...jag vet inte om man kan "sparka" nån för att några inte gillar honom som person/hans sätt att vara?

TigerLinn skrev 2007-11-06 14:24:50 följande:
    om fler tycker som du varför får han vara kvar?
  • JosieAdde

Vad säger er gemensamma chef? De där kan vara ödestigert för en grupps prestation...

• Kaffemoster

Lägg in om semester över jul nu och antyd att du nog hörde att din kollega sa att han gärna jobbar över jul så att det borde inte vara några problem att godkänna din semester ...
    Man kan ju missförstå ...
    Se också till att inte prata så mycket med kollegan .. den där typen brukar älska att argumentera .. men avskyr att inte vara uppdaterade med det senaste ...

• TigerLinn
    starchick skrev 2007-11-06 14:32:08 följande:
    Tja...han jobbar ju bra även om allt helst ska göras på hans sätt och han inte kan kompromissa eller samarbeta...jag vet inte om man kan "sparka" nån för att några inte gillar honom som person/hans sätt att vara?
    nej men om han inte kommer överrens med arbetskamraterna måste ju chefen gå in å göra något
  • JosieAdde
    TigerLinn skrev 2007-11-06 15:28:22 följande:
    nej men om han inte kommer överrens med arbetskamraterna måste ju chefen gå in å göra något
    Nej precis, skapar en person sammarbetsproblem pga av attityd eller liknande så är det underlag för varning som kan leda till uppsägning.
    Men om det bara är för att han inte är "din typ av människa" så måste man behärska sig och vara proffessionell, annars kan det vändas mot dig istället, t ex genom att du anses ha samarbetssvårigheter. Sånt där är krångligt och det är superviktigt med en uppmärksam chef. Det kan verkligen gå illa om man inte aggerar i tid.
    Trist för det är så viktigt att ens arbetsmiljö är bra. Tycker du ska prata med din chef och försöka få till bättring innan du irriterat dig så mycket att du blir orationell.
    Lycka till!
  • starchick

Alltså, det finns inga direkt "problem" oss emellan, det är inga som är ovänner eller otrevliga. Det är bara sån han är, han ÄR sån som person helt enkelt. Hans bror är precis likadan, hela den familjen är nog sådan....och det påverkar mig emellanåt så jag blir arg men för det mesta så skiter jag bara i honom!

Svar på tråden OT- Jag TÅL inte min kollega....