Har det gatt som tv-program, det visste jag inte?!
Jag har programmet pa CD, ett avsnitt dar han upprepar de har reglerna som Karis Annelie har berattat lite om och ett annat med sk. subliminala budskap. Dar pratar han om reglerna, saker man ska forestalla sig etc, medan man ska ligga och slappna av, dvs en latt hypnos.
Jag tycker iofs att det forsta avsnittet ar viktigast.
Den regel som har betytt mest for mig ar ar kanna efter och inte ata(eller fortsatta ata) om man inte langre ar hungrig. Jag hade nastan ingen hungerskansla innan (dvs. tills for ett par veckor sedan) for jag at alltid for mycket och for ofta. Tillat mig aldrig att bli hungrig innan jag at och slutade aldrig att ata innan jag var proppmatt.
Det finns ett undantag till regeln att man far ata vad man vill och det ar socker. Socker far dig att langta efter mer mat och gor dig inget gott over huvud taget eftersom det helt saknar naringsamnen.
Sen angaende det har om att lamna pa tallriken sa ar det ju direkt riktat till sana som mig som har blivit uppfostrad med att det ar valdigt fult att lamna. Jag har varit dalig pa att ova pa det sa det var bra att jag fick en paminnelse nu for jag maste forsoka borja med det. Det racker med att lamna en liten smula, det viktiga ar att hjarnan registrerar det och "omprogrammeras".
McKenna sager ju det att de med daligt forhallande till mat inte ar glupska, lata etc utan bara har programmerats daligt. Det later ju lite markligt men jag tror faktiskt att han har ratt, min hjarna har associerat mat till fel saker och helt glomt bort vad det egentligen ar till for -mattnad.
Kul att det ar fler an jag som har upptackt McKenna och insett att han faktiskt har en valdigt viktig poang!
Jag har hetsatit i hela mitt liv. Sa lange jag kunnat minnas sa har jag gjort allt for att ata mig sa matt som mojligt! Nu har jag inte hetsatit pa tva veckor och jag tror jag faktiskt att jag kommit till en vandning i mitt forhallande till mat.