• 3Maj08

Minska klacken?

Jag har hittat ett par skor med 5 cm klack. Kan man lämna in dem till en skomakare och de förminskar klacken tro?

Jag gjorde så med ett par andra förut och då gick det att minska ca 1-2 cm.

Jag vill ju inte chansa och köpa dem och så går det inte De ser ut såhär:

www.dansshopen.nu/store/index.php

Vad tror ni?

• Svar på tråden Minska klacken?
  • Mitziemoe

Man kom bara till startsidan.... Vilka skor är det?

• 3Maj08

aha..

gpå in på webutiken längst ner
    sedan brud o examanskor
    Ivory
    skon längst ner: bonnie för 395:-

Vad tror du?

• Mitziemoe

Med tanke på att det är en klädd klack så kanske det blir svårt att inte förstöra tyget...

Men fråga en skomakare först...De vet ju om de klarar av det...

Riktigt fina skor!!!!!

Vill gärna höra hur det går.

Lycka till!

• 3Maj08

Ja det blir ju svårt o beställa dem innan jag vet.. måste nästan dra ut en kopia och gå till en skomakare och höra..

Har köpt ett par skor men de är vita och jag vill ha en klänning i Ivory kom jag på 1 vecka efter köpet .. måste dessutom ha låga skor så jag inte blir längre än min blivande.

Svårt med skor

• Mitziemoe

Jo det ska ju kännas helt rätt!

Jag har inte problemet med att bli längre för han är 15 cm längre än mig...*ler*

Har redan fixat mina skor... Finns bild i mitt galleri är supernöjd med dem!

• 3Maj08
    Mitziemoe skrev 2007-11-01 18:34:58 följande:
    Jo det ska ju kännas helt rätt!Jag har inte problemet med att bli längre för han är 15 cm längre än mig...*ler*Har redan fixat mina skor... Finns bild i mitt galleri är supernöjd med dem!
    nyfiken o ville se men det går inte o se dina bilder
  • Mitziemoe

hmm... skumt... De ska ju kunna ses av alla.... ska underöka saken

• Mitziemoe

Så prova nu... Nu borde det funka!!!!

• 3Maj08

Nu gick det!
    Vilka söta skor
    Vad ska du ha för klänning?

• Mitziemoe

Jag ska ha Nixa 7114.. Väntar bara på att få hämta hem den..*ler* men det är ju ett tag kvar...

• 3Maj08

Oh då kommer de skorna passa perfekt till den klänningen

Jag har kollat in lite på nummer 8502 men har inte sett den i verkligheten men jag vill ha en liknande modell.. hittade min drömklänning i förrgår av Hilary men den var för kort och den går inte att efterbeställa en längre modell

När ska ni gifta er då? Jag har ju mitt datum som alias

• Mitziemoe

Hoppas verkligen att det blir bra med klänningen och skorna men jag tror det!

Vi gifter oss den 5 juli 2008.... Så du hinner före...*ler*

• fitforfight

jag har kapat av klacken på ett par skor en gång. (Inte jag ,men en skomakare )

Den klacken va dock mycket högre och det gjorde att hela klacken lutade inåt lite. Sen så blir den ju fel lutning på stålskenan som är i skon,men den kanske man kan böja till.

• 3Maj08
    fitforfight skrev 2007-11-01 22:23:17 följande:
    jag har kapat av klacken på ett par skor en gång. (Inte jag ,men en skomakare )Den klacken va dock mycket högre och det gjorde att hela klacken lutade inåt lite. Sen så blir den ju fel lutning på stålskenan som är i skon,men den kanske man kan böja till.
    Ok, hur hög var klacken ungefär o hur mycket kapades?
    Ja det är ju det att det oftast blir fel lutning
  • fitforfight

Klacken va 10 cm och jag kapade den till 9. Tog fram och tittade på dom och dom lutar ganska mycket faktiskt på bara 1 cm.

Men det va en smal stilettklack oxå. Det kanske inte blir så farligt när det är en bradare klack som inte är så hög ?

Hur mycket hade du tänkt ta av den ?

3Maj08 skrev 2007-11-02 08:37:11 följande:
    Ok, hur hög var klacken ungefär o hur mycket kapades?Ja det är ju det att det oftast blir fel lutning
  • Zozo

Skon blir oftast "felböjd" om man kapar klacken och därmed mindre bekväm..

• 3Maj08

Ja klacken är nu 5 cm och jag vill helst ha ner den till 2, max 3 cm.. men d blir nog svårt Kolla adressen till bilden på skon längre upp i tråden..

vad tror du?

Svar på tråden Minska klacken?