• TessoJimmy

vigselprogram?

Sitter här och planerar i lugnan ro, men kan inte hitta vigselprogram jag kan titta på, vi har inte word... och jag vet inte hur man ändra det. Så jag skulle behöva er hjälp.
    Vi kommer inte ha solo i kyrkan men det ska väl inte vara några problem?

någon som har en idé hur man kan få sitt tema i vigselprogrammet??? Vi kommer att använda oss av tapet på inbjudan och tackkorten kanske osså på festprogrammet.. men vet inte hur vi ska göra med vigselprogrammet...

• Svar på tråden vigselprogram?
  • snö vit

Jag kommer göra vårt vigselprogram precis likadant som inbjudan & festprogrammet. Allt i samma färg & tema.

Veronic@

• Kirsto

Vi valde att ha omslaget i en annan färg/papper (mest för att vår tapet tog slut, men använde samma papper som i inlagan istället). Vi använde samma typsnitt som i inbjudningskorten och skrev texten med vår temafärg grönt och hade embossat vårt monogram på framsidan med en annan temafärg (koppar). På så vis höll det ihop ändå. Ska se om jag kan skaka fram lite bilder!

• Kirsto

Nu har jag lagt upp bilder på våra trycksaker i mitt bildgalleri. Vigselprogrammet kommer inte riktigt till sin rätt, då jag inte lyckades få med papprets linnestruktur på fotona. Men du ser iaf hur det ser ut.

• Fröken förväntan

Det går att ladda ner Open office gratis, då får du hela officepaketet (inklusive word) med alla grundfunktioner, d.v.s. det kommer att gå utmärkt att skriva ett vigselprogram i (som du sedan kan printa ut och kanske limma upp det på en bit tapet som fungerar som ram och så har du samma tema som resten). Sök helt enkelt på "open office" och ladda ner. Lycka till!

Svar på tråden vigselprogram?