Hjälp! acne+tappar MASSA hår! =(
Hej alla!!! Måste börja med att säga att detta verkar vara en kanonsida med väldigt mycket varmhjärtad hjälpsamhet! =)=)
Skulle verkligen va jättejättetacksamt om nån av er vågar er på en gissnig vad som är fel på mej? eller varit me dom liknande och hur ni löste det?... Sorry för lång text hoppas ni orkar läsa...
Min kropp är helt störd! Det hela började för ungf 5 år sen när jag började styrketräna väldigt hårt vilket resulterade i enormt mkt acne och att jag tappade ungf 2/3 delar av allt mitt hår på huvudet + utebliven mens (PCO), såg nästan skallig ut (INGET skämt :/) Slutade med styrketräningen och håret kom tillbaka samt hyn blev bättre. Var dum nog att börja med styrketräningen igen för 1 år sen då jag bara trodde detta var tillfälligt förra gången... Men nej, självklart kom all acne tillbaka och håret rasade ännu mer än första gången!!! :/ Så jag gav upp styrketräning för gott och även konditionsträning typ jogging tappade jag hår av denna omgång och var tvungen att sluta med... Slutade altså med träning HELT samt att jag hade ett stillasittande jobb och håret och huden blev då hur bra somhelst =) Så för ungefär 3 veckor sen började jag med raska promenader på ungefär 1,5 timme i skogen och vad händer om inte skitmycket acne på hakan som gör ooont och massivt håravfall!!!! Herrejesus jag förstår inte hur ynka promenader kan få min kropp att reagera så! Uppenbarligen höjde dom väl mitt testosteron (vilket jag märkte i att kroppen blev lite starkare) men ändå... det är ju sjukt att kroppen kan reagera såhär kraftigt på så lite? =( så jag är i princip dömd till att aldrig kunna motionera och jag som älskade mina promenader :/
Har precis fått P Pillret Diane av en Gynekolog men är skeptisk till att ett Ppiller kan bota mej... :/ Vad tror ni det beror på och finns det hopp?