• Sarolulia

Förlovning - såhär långt har jag kommit, fler idéer?

Hej igen...

Jag håller på att planera inför att överraska min sambo med förlovning, och behöver lite tips och idéer för att göra kvällen oförglömlig..
    Såhär långt har jag kommit nu:

När han kommer hem fredag eftermiddag (jobbar borta i veckorna) sitter en lapp på dörren där det står att han itne får gå in ännu osv. Där finns också en ledtråd som leder honom till postfacket, i det finns nästa ledtråd som leder honom till någon annanstans (funderar på att på något vis engagera personalen på det lokala snabbköpet), sista ledtråden leder till källaren där det står en flaska champagne och lite tilltugg som han ombedes att ta med upp i lägenheten. På lappen på ytterdörren funderar jag även på att skriva något om att han måste plinga på dörren en gång innan han sätter igång med letande, för att ge mig en förvarning om att om några minuter kommer upp igen.. Så jag hinner göra några final touches :)

När han kommer in möts han av en fräsch och fin flickvän klädd i hans favorit outfit på mig (naturligtvis med nyinköpta underkläder under... ;) ) och en trerättersmiddag jag förhoppningsvis lyckats skrapa ihop :)
    I lägenheten spelas också någon skön musik och för att få den rätta stämningen har jag tänt massor av ljus.
    Vi äter tillsammans och dricker champagne och njuter av varandras sällskap. Jag har tänkt lära mig att göra hans favoritefterätt också (får träna när han är borta i veckorna..) och det är i samband med den som själva frågan kommer att komma fram. Jag funderar på att skriva den på efterrätten på något vis..

Det är här jag behöver er hjälp! Hur går jag vidare? Några tips på hur jag kan fråga honom? Hörde om någon som bakat in ringen i en tårta t ex :)
    Och vad kan man göra sedan som är mysigt?
    Min pojkvän är en hopplös romantiker och hade nog gärna ordnat fyrverkerier och annat "stort och klassiskt", men jag vill göra det här i min stil och såklart minnesvärt och speciellt för oss båda!

Snälla, alla tips och idéer ni kan ha, hur små de än är, tas tacksamt emot! Allt från recept på enkel och god mat till själva frågan...

Tack för hjälpen! :)

• Svar på tråden Förlovning - såhär långt har jag kommit, fler idéer?
  • Flingan83

Ohh här har du en till som ska överraska sin sambo med förlovning!:)

Vi firar 2år den 1dec.. och ska då överraska honom med förlovning hihi..

Beställde ringarna igår och köpte annonsplats i vår länstidning!:)hihi

Börjar med att ge honom frukost på sängen.... ber honom att läsa tidningen.. och kolla noga under familjeannonserna.. och sen tar jag fram ringarna =)))

hihi ska bli så underbart!!! =))

• lillamaa

här är en till. har nog jsälva planen klar.

tips? hmm.... skulle nog behöva några själv också.
    men jag tror att tiden efter själva frågan kommer vi nog att spendera i sänge! hihi

men kanske någrn romantisk film? eller ett sådant där spel där man ska känna varandra? eller så kan ni fylla i en sådan där "du och jag" bok?

Svar på tråden Förlovning - såhär långt har jag kommit, fler idéer?