Totalt OT - men please jag behöver era åsikter!!!
Vad ska jag göra!
Jag jobbar på en avdelning på sjukhuset som är i oro, vi har inga läkare kvar nästan och vi ska troligen gå från Akutvårdsavdelning till Äldrevårdsavdelning. Eller nedläggning. Eller ingen större förändring alls - jag vet inte - för inga berättar för oss hur det kommer sluta!!! Suck
Dessutom har jag de bästa arbetskamraterna i världen och kommer gråta om jag slutar. Men många verkar vara på väg bort eftersom allt är osäkert - men det vet man ju inte vart det slutar!
Nu har jag sökt en avdelning Palliativ Vård (vård i livets slutskede) och får det troligen. Men vet inte om jag ska ta det eller inte. Det är ju en tuff avdelning!
Sedan vill jag söka jobb på lungavdelningen på vårat grannsjukhus som kommer bli akutsjukhus. MITT sjukhus kommer i slutändan bli elektiv vård. Jag har stor chans att få jobb där också! Hit måste jag dock pendla cirka 2 mil - med buss.
Eftersom min M2B oxå pendlar kommer det kosta oss ca 1600 kr/månad. Vi kan inte åka tillsammans! Ok nu - men dyrt när man får hus och barn!
Hur ska jag göra? Ångest - kan inte tänka på något annat på hela helgen! Bra åsiker från er är guld värda!