• Jiel o Deps

Förslag på förlovning?

Är ny här så jag säger HEJ till alla!

Sambon och jag har tänkt förlova oss den 7:e november, det är ett gemensamt beslut och ringar är beställda. Weeee! ;)

Men hur ska förlovningen gå till? Alldeles för tråkigt om vi bara byter ringar och sedan är det klart. Jag vill gärna att vi ska hitta på något, men jag har ingen aning om VAD. Vi har inte så mycket pengar så det kan inte vara något för dyrt, dessutom jobbar sambon till 12 den dagen.
    Är det någon som har några förslag/erfarenheter?

• Svar på tråden Förslag på förlovning?
  • Jiel o Deps

I Tranås, Jönköpings län, Småland. ;)

• Lajsan

aha, då vet jag inte, hade tips i Göteborg annars...där det finns en bubbelpool på ett hotel som man hyr bara för er två i en och en halv timma för 500:- så gjorde vi och det var lyckat. Lycka till!

• Jiel o Deps
    Lajsan skrev 2007-10-26 19:36:07 följande:
    aha, då vet jag inte, hade tips i Göteborg annars...där det finns en bubbelpool på ett hotel som man hyr bara för er två i en och en halv timma för 500:- så gjorde vi och det var lyckat. Lycka till!
    Oj, det var verkligen ett bra förslag!
    Så synd att man ska bo i en liten stad... Tror inte ens det finns något sådant i Linköping (pendelavstång). Tack iaf!
  • Melis

men har i Jönköping typ nåt bad som är rätt stort och massor med aktiviterer, det finns säkert typ en relaxavdelning eller så, ring och fråga... Annars vet jag att det finns i Vetlanda, vet dock inte hur långt det är från dig, själv är jag från Skåne men min älskade bor i Småland...

• Jiel o Deps
    Melis skrev 2007-10-26 19:42:32 följande:
    men har i Jönköping typ nåt bad som är rätt stort och massor med aktiviterer, det finns säkert typ en relaxavdelning eller så, ring och fråga... Annars vet jag att det finns i Vetlanda, vet dock inte hur långt det är från dig, själv är jag från Skåne men min älskade bor i Småland...
    Mm, men det badet är ju som en stor aktivitet med massa folk. Hade tänkt mig något mer på tu man hand eller åtminstone lite romantiskt. Vetlanda är lite långt bort tyvärr, ingen av oss har körkort. Tack för förslaget dock!
  • MissLovely

Jag bor i jkpg, och har varit på den relaxen många ggr. Är osäker men har hört att man kan reservera en lite bubbelpol som ligger på överväningen. Vad vill ni göra då? Något hemma eller äta ute?

• Waersta

tjohoo.. helt OT men i Tranås ligger det ju en fabrik som bolaget jag jobbar på äger.

• Jiel o Deps
    MissLovely skrev 2007-10-26 21:14:49 följande:
    Vad vill ni göra då? Något hemma eller äta ute?
    Det är det vi inte vet... Men i och med förslagen här så lutar vi mot något med spa. Vi har Badhotellet här i stan som erbjuder dagspa, men då sambon jobbar så blir det knepigt.
  • Jiel o Deps
    Waersta skrev 2007-10-26 22:51:33 följande:
    tjohoo.. helt OT men i Tranås ligger det ju en fabrik som bolaget jag jobbar på äger.
    jasså? *nyfiken* Vilket?
  • Waersta

vad kan det tänkas heta i tranås.. typ sardus, lätta måltider, pastejköket eller något sånt?

Jiel o Deps skrev 2007-10-26 23:08:40 följande:

jasså? *nyfiken* Vilket?
  • Ernhake

Jag har läst om rätt många som går till platsen där de först träffades.. det tycker jag låter mysigt och ta med en picknick med varm dryck..

Eller varför inte ta pengarna och göra spa hemma? Pyssla om varandra, massera, ansiktsmask, skummbad, lotion och en massa mys och levande ljus.. tycker det låter mycket mer romantiskt än att vara på nån anläggning med en massa annat folk..

• Lajsan
    Waersta skrev 2007-10-26 23:10:33 följande:
    vad kan det tänkas heta i tranås.. typ sardus, lätta måltider, pastejköket eller något sånt? Jiel o Deps skrev 2007-10-26 23:08:40 följande:
    hi hi va gör du? har du med sardus att göra? jag sitter och beställer mackor därifrån
  • Waersta

Jag sitter i växeln i sköllersta, atria scandinavia. Vi köpte ju upp Sardus, så nu heter de med atria..

Lajsan skrev 2007-10-26 23:13:11 följande:
    hi hi va gör du? har du med sardus att göra? jag sitter och beställer mackor därifrån
  • Waersta

Lite coolt egentligen!

Lajsan skrev 2007-10-26 23:13:11 följande:
  • Lajsan

nu spåra tråden ur, ja fortsätter i din gb

Svar på tråden Förslag på förlovning?