• pyret85

stooor ålderskillnad....

varför blir folk alldeles tysta & drar efter andan när dom får veta att det skiljer 18 år mellan mig & min sambo???

det spelar väll ingen roll om vi älskar varann???
    de e vi som ska leva med varann, inte nån annan!!!!!!

jag har aldrig vart så lycklig i hela mitt liv som jag e med honom!

varför kan inte folk i min omgivning vara glada för att jag hittat nån jag älskar över allt annat istället för att säga "det kommer ju aldrig hålla..."

VARFÖR SKULLE DET INTE HÅLLA, undrar jag då??????????????????

"jamen han e ju äldre & då har man ju inte samma untressen."
    nähä!!!! & bara för att man e jämngamla & har olika intressen ELLER samma intressen är det nåt som säger att det ska funka bättre då?!...

• Svar på tråden stooor ålderskillnad....
  • Diamonds are a girls best friend

Lyssna inte på vad andra tycker och tänker, det blir inget problem om man inte gör det till ett problem. En vän till mig är 17 år äldre än sin kille och de har nu barn ihop och är jätte lyckliga, dock "klagar" folk inte lika mkt när det är tjejjen som är äldre har ja märkt. Lycka till och hoppas folk slutar kommentera!

• Miisen

Visa bara för alla hur lyckliga ni är och strunta i alla dumma kommentarer, det är bästa sättet. Däremot får man nog räkna med att folk blir lite förvånade, det är ju trots allt inte så vanligt med den åldersskillnaden.

• zukigirl
    Diamonds are a girls best friend skrev 2007-10-25 19:25:47 följande:
    Lyssna inte på vad andra tycker och tänker, det blir inget problem om man inte gör det till ett problem. En vän till mig är 17 år äldre än sin kille och de har nu barn ihop och är jätte lyckliga, dock "klagar" folk inte lika mkt när det är tjejjen som är äldre har ja märkt. Lycka till och hoppas folk slutar kommentera!
    njae... vet inte om jag kan hålla med dig där. Mitt förra förhållande var med en kille som var 7 år yngre än jag och jag tyckte det tisslades och tasslades en hel del bakom ryggen på oss... Nu höll det iofs inte just på grund av åldersskillnaden. Jag var mer som en mamma för honom än som en partner. Men nog pratas det även när tjejen är äldre än killen. Önskar folk kunde sköta sig själva o skita i andra...
  • Diamonds are a girls best friend

Zukigirl: Helt rätt det skulle vara mkt bättre om folk inte skvallrade så himla mkt utan skötte sig själva, dessvärre finns inte den perfekta världen, men vi får sätta ett gott exempel iaf. Och förstår att det inte kan hålla om man blir mamma åt sin karl, den rollen vill man ju inte har, oavsett ålderskillnad eller ej =)

• gelehallon

Å jag (född 85) har precis träffat en kille som är född 69, så där snackar vi 16års skillnad å vet du... DET GÖR INGET!
    Skit i vad de andra säger, älskar du honom så gör du, det kan ingen ändra på!

Det är inte din omgivning som ska leva med människan, det är du! Och du kan ju inte välja en livspartner efter hur gammal den är, då missar du kanske ditt livs stora kärlek!

Nä, jag önskar dig ALL lycka till! Sänder varma kramar till dig!

• smaragdprinsessan

Jag ska berätta min historia. *ler*

Jag och min älskling träffades för åtta år sen, och vi kände redan då att det fanns något mellan oss som ingen av oss kunde förklara då.

Han har berättat i efterhand att han tyckte att jag var snygg, men han sa aldrig nåt. Och det lustiga är att jag tyckte att han var fin också, men jag sa aldrig heller nåt, för jag trodde, precis som han, att det ändå inte skulle kunna bli något mellan oss. Orsaken? Dels den geografiska skillnaden - och så åldersskillnaden, närmare bestämt att han är 13 år äldre än mig.

Nu har vi varit tillsammans i 7 1/2 år, och har en underbar dotter tillsammans. Vi är så lyckliga, och älskar varandra. Och vi har faktiskt aldrig bemötts negativt på grund av åldersskillnaden!

I fråga om intressen, så kan jag ju berätta att det faktiskt var ett flertal gemensamma intressen som förde oss samman. =) Jag vet inte om det är han som är ungdomlig eller om det är jag som är äldre, rent mognadsmässigt, än vad jag egentligen är. Det funkar, hur som helst.

Så, summan av kardemumman blir: Kärleken har ingen ålder.

• Fröken Chockrosa

Jag blir så trött när alla ska ha sin åsikt om sånt som inte angår dem!

Mellan mig och min blivande skiljer det femton år och när vi träffades var det nog ingen som egentligen trodde att det skulle bli något längre, knappt vi själva... ;)

Men nu har vi varit tillsammans i tre år och trots att vi inte längre bor i samma stad så känns det jättebra och nu i december ska vi förlova oss.

Jag har upplevt att det blir bättre med tiden, både våra vänner och släktingar har accepterat mer och mer att det är lite åldersskillnad mellan oss. Och nu är det sällan det kommer upp till diskussion...

Om de sen märker hur bra ni passar ihop så borde de ju bli glada över att ni funnit varandra annars är de ju inga riktiga vänner!

• snofsan

oss två skrev 2007-10-24 13:24:12 följande:

När jag var 15 var jag tesammans med en som var 28, det tog slut pga åldersskillnaden, men när man är 15 är man ju fortfarande nästan barnet, då kan åren märkas..dock har jag fortfrande kontakt med honom, å som nu känns det mer som man är jämngamla. Så tycker inte alls att det är fel att det är mpnga års åldersskillnad.
    hmm.. ja kan nästan tänka lite varfrö den 28 åringen va ihop med en 15 årig tjej.

inget emot dej så ta de inte fel, men ja hade flippat om ja hade en dotter som var 15 som va ihop med en 28 åring
  • Thesongbird

SKIT i ålder!!!!!! Bara man är lycklig så är ju livet BÄST.

• Fröken Figo

En väninna till mig som är 35 är ihop med en man som är 65. Så där skiljer det 30 år!!

De har varit ihop i 15 år... Och hon säger att hon är lycklig och har säkert varit det... Just nu har de det nog inte så bra, men alla förhållanden går upp o ned. Jag tror inte åldern gör nån skillnad där. Hon vill inte ha barn och han har barn sen tidigare och vill inte ha fler barn.

När vi har setts kanske det känns lite märkligt för mig att veta hur jag ska snacka med en 65 åring... jag är själv 26! Han är äldre än mina föräldrar... dessutom röker han och är ofräsch och ser snarare ut som 70 + vilket inte gör saken lättare. MEN! Vad spelar det för roll... hon säger att hon är lycklig. Hon vill verkligen ha honom.

Men nu kommer det riktigt dramatiska i deras förhållande!! (usch jag ryser lite) Denne farbror är hennes förre morbror!!! Ahhh... alltså ingift morbror. Nu är han skild från hennes moster. Men hon växte upp med honom som onkel.... det tycker jag känns lite läbbigare än att han är riktigt gammal!

• ohlala

i feel you sister! Förstår precis vad du menar - det skiljer 14 år mellan mig och min prins!

• matildaochniklas

Klart det inte spelar ngn roll med åldern. Ni älskar varandra och det är det viktigaste!!

Svar på tråden stooor ålderskillnad....