• fruhippa

Fruhippa i Helsingborg

Hej

Vi är några som håller på och planerar en fruhippa i Helsingborg. Då vi inte bor där så har vi jättesvårt att veta vad vi skall hitta på. Är det någon som har några kul tips?
    Det gäller något att göra på förmiddagen. På em har vi bokat SPA på Electa (heter det så).

Vi har tänkt ha hippan nu i november så det börjar bli lite bråttom.

Snälla tänkt till och kom med tips....

Tack på förhand.

• Svar på tråden Fruhippa i Helsingborg
  • Mi och Nez

Klassiskt (och lite förutsägbart kanske): Laserdom, tjurridning sumobrottning m.m

Tura (åka med färjerna t.o.r till Helsingör och äta god mat) Kanske gå av i Helsingör och låta bruden göra div uppdrag där eller shoppa lite fina kläder till henne som hon sedan får ha på kvällen.

Annorlunda resturang; Oasen (Bruksgatan mitt i city) där man äter kött/fisk/veg-fondue i alla olika former. Underbar dessert-toblerone-fondue! (som man för övrigt enbart kan beställa om man bara vill ta desserten där)

Mysigt med Electa förresten! Lyxigt och väldigt trevligt SPA!

• Troll-P

Vilken typ av hippa vill ni fixa? Vilken typ av saker uppskattar hon: god mat, gott vin, pyssla, fysiska aktiviteter?

Ge lite ledtrådar så kan du få fler tips.

På Lagmarks kan ni laga mat, hos Rally-Kalle kör man rally (ligger utanför Löddeköpinge, 4 mil söderut), på Borgen finns typ fångarna på fortet...

• kennystarfight

Hej. Mina kompisar var och spelade in en skiva en bit utanför Helsingborg. Gå in på www.studiodeluxe.se och kika.

MVH Kalle

• jojjas

Ni kan ha 5kamp på laserdome. Bullriding,sumabrottning med mera. Eller så kan jag rekomndera glasblåsning i viken! Verkligen en uppskattad sak att göra.

• fruhippa

Tack för era tips så här långt.

Skall kanske som någon föreslog berätta mer om vad vi tänkt oss.

Vi har egentligen tänkt oss en "myshippa". Dvs umgås och ha kul. Vi kommer vara lite drygt 12 personer, som inte alla känner alla utan vi kommer ifrån olika tider i fruns liv. "Frun" är en positiv tjej som gärna provar på så både något fysiskt eller något pyssligt passar bra.

Tjurridning och sumobrottning låter kul. Var hittar vi det i Helsingborg?

Sen så låter även glasblåsning jätteläckert. Vet du något mer om var vi hittar det. Viken säger inte mig så mycket tyvärr...
    Vad finns det annars för pyssligt vi kan göra? Har försökt med keramik, men de ställen (2 st) vi kollat med kunde inte vårt datum.

• Mi och Nez

Laserdome (med sumo, tjurridning etc) ligger på Södergatan i HBG. Nära Stadsparken (ca 5 min från järnvägs/båt-stationen Knutpunkten)

Viken ligger ca 30 minuter från Hbg med bil (kör norrut på väg 111). Kan däremot inte hjälpa till med något om glasblåsning...

• jojjas

Ska se om jag hittar ngt om glasblåsningen. Vi var där förra året på möhippa.Han som höll i glasblåsnignen var jättemysig o bruden fick blåsa ett glas, en skål o drinkpinnar. Hon tyckte det var jättekul. Kommer tillbaks

• Troll-P

Har ni provat Vallåkra keramik? Precis bredvid finns även en restaurang med super god mat. Vallåkra ligger några mil sydöst om Helsingborg. Bil är ett måste.

Det kan hända att Fredriksdals Friluftsmuseum har något kul att göra. Har hört att de har diverse saker man kan prova på (kärna smör, smycken, papper..?). Det ligger i Helsingborg, strax utanför centrum (man kan gå men går fortare m buss eller bil).

Sofiero kan även ha nåt kul hantverksaktigt man kan göra.

Om ni ska äta ute på kvällen men vill ha lite enskilt så kan man boka ett rum i källaren på restaurang Bara Vara. God mat och mitt i centrum.

• fruhippa

Hej

Nu har jag kollat runt lite och det enda glasblåseriet jag hittade på nätet var Lokes, och när jag ringde dit så hade han avvecklat verksamheten....

Ingen annan som har något bra tips?

Skall återkomma till Vallåkra och se om hon har ledigt när vi skall ha vår hippa. Håll tummarna!

• gåjkost

Vi ordnade en fruhippa i Helsingborg Vi tog kontakt med en konstmodell som stod modell för kroki och kroppsmålning Det blev mycket uppskattat alla på hippan tecknade det var mycket roligt.

Svar på tråden Fruhippa i Helsingborg