• Aurelia

produkter för fet hy!!

Har ni något bra tips på produkter för fet hy som är riktigt bra? Jag har väl vad man kallar blandhy, torr/normal om kinderna men "T-zonen" är fet och ibland med acnetendenser. Har ni några bra tips på ansiktsvatten, fuktkräm och/eller ngn riktigt bra ansiktmask som kan passa? Tänkte köpa idag... på Apoteket, Åhléns, Kicks eller så.

• Svar på tråden produkter för fet hy!!
  • liz_s

mary kay om du vet vad det är har super bra grejer för just det problemet =)

• Aurelia

Vet du var man hittar deras produkter? Åhléns?

• lillaj

Jag har rätt fet hy och använder apotekets normaderm, den gröna serien och är NÖJD. Även använt mary kay en tid men slutade för jag tycker inte de funkade för min hy.

• Pumpkin

Mary Kay kan man bara köpa på hempartyn har jag för mig?

Annars är jag ungefär som dig i hyn och har nu börjat använda Neutrogenas "Black Head Scrub" - den är super! Sen återfuktar jag huden med Nivea Visages "Aqua Sensation". Min hy har blivit 100ggr bättre på en vecka bara, så jag är nöjd

• MrsAgouza

Decleor
    Dyrt som f-n men värt varenda krona!

• sweetface

jag använder en bra primer och en mattgörande kräm i t-zonen, och en vanlig ansiktskräm på kinderna som ofta blir torra.
    en bra produkt är bodyshops mattgörande primer, den e rätt dyr, men dryg.
    mitt tips är att använda ansiktsvatten för fet hy på näsan o i pannan och ett för normal-torr hy i resten av ansiktet också. lycka till!

• sweetface

PS loreals billiga mattgörande ansiktskräm (den blå serien) har funkat bra för mig o den e billig! DS

• machiara

mary kay har faktiskt en jättebra sörja som "tar bort" det glansiga, man kan sätta på den när som under dagen, super! även MK:s ansiktistvätt m.m är bra, men som sagt så kostar de en del och man kan bara köpa dem från en privat återförsäljare...

Svar på tråden produkter för fet hy!!