• fru midsummer

Möhippor för homosexuellt par?

Hej hej!
    Har en kompis som har en fundering... Hennes tjejkompis ska gifta sig med sin flickvän. Nu undrar de om det finns någon "vett och etikett" gällande möhippa för homosexuella par. Kidnappar man tjejerna var och en för sej och har två möhippor då eller? De är inte säkra på hur kompisens flickväns släkt/vänner kommer göra så de ska prata med dem men jag tänkte bara höra med er här på BT hur ni tänker kring denna sak och om ni kanske har egna erfarenheter av hur det gått till och vad som funkat bra.

• Svar på tråden Möhippor för homosexuellt par?
  • Tuss78

Bara för att det är två brudar som gifter sig så betyder det ju inte att de har samma kompisar eller intressen så. Jag tycker att ni ska köra på två hippor, absolut!

• vitamina

klart dom ska ha varsinn!

• AnnaochHenrik

Vett och etikett vet jag inte... Men egentligen är det väl ingen skillnad mot ett heterosexuellt par? Det är ju traditionellt sett något man gör ensam med sina vänner utan sin tillkommande, så nog kan de få varsin möhippa? Det skulle säkert vara kul att kidnappa båda tjejerna samtidigt, och dra iväg med dem på varsitt håll och kanske stråla ihop senare under kvällen... Det är ju ett lyckat koncept när det gäller möhippa&svensexa i alla fall!

• charmed

ja självklart två olika hippor!

• BlivandeFruJangbåge

klart de ska ha varsin hippa... det är ju fortfarande två personer

• Skottdagen2008

De ska få varsin hippa såklart!

• pandis2405

Vi har två bögar i vårt gäng som är förlovade, vi har diskuterat lite löst hur vi ska göra med dem när de gifter sig. De har varit tillsammans så länge så de har många gemensamma kompisar. Gänget med diverse bihang består av både tjejer och killar, så vår fundering är att dela upp oss i en "möhippa" och en "svensexa", alltså tjejerna för sig och killarna för sig, sen kidnappar vi varsin, och byter efter halva tiden. Kanske strålar samman senare. Men det är bara lösa idéer...

• PennyJenny

Ja, att byta "offer" efter halva tiden om man har mycket samma vänner låter som en kul grej.

• Tooticki

Två hippor så klart, anledningen till att man har en hippa och en svensexa för heteropar är ju inte för att de har olika kön utan för att de ska ha en rolig kväll med sina vänner UTAN sin partner. Why should this be different?

• Karis Annelie

Har man många gemensamma vänner tycker jag det skulle vara mysigare med en gemensamm hippa, eller att man sammanstrålar senare under kvällen?
    De kanske får göra roliga saker på dan på varsitt håll, de har ävl ändå lite olika intressen, en kanske får hoppa bungeejump o den andra rida häst, vad vet jag,,, o sen sammanstrålar man för en hejdundrande fest

• fru midsummer

Tack tack mina vänner! Ska framföra detta till min kompis. Tror det är samma linje hon är inne på!

Tackkramar

• Pärlplattan

Jag röstar också på varsin! Om det nu inte är så att de har väldigt många gemensamma vänner, då skulle jag nog överväga en gemensam - oavsett om det är ett hetero- eller homopar.

Svar på tråden Möhippor för homosexuellt par?