• Fhlikkan

Hur blir jag av med dessa...

..tankar om hans ex. VARFÖR kan jag bara inte släppa hans förflutna?

Vi har nästan samma "bagage".. långt förhållande (seriöst, där äktenskap var på gång osv). I mitt fall var det jag om avslutade förhållandet. I hans fall, vad jag vet, lite av bådas beslut. lr, han kämpade och hon gav väl upp mer lr mindre. De bråkade väldigt, å han insåg mer att han var med henne av en vana, trots att han ej mådde bra. Deras olika religioner gjorde de dessutom svårt att få ihop ett bröllop pga skilda åsikter i familjerna. Jag vet, genom att han sagt till mig själv, samt fått höra av andra (tex hans ex bror) att han inte har känslor för henne, lr att de kmr bli de två igen. De har träffats av en slump efter avslutet, han har berättat, och han kände absolute ingenting.

Trots allt detta, kan ja inte släppa tanken på allt de haft, delat, att han kämpade så för henne, vad de kunde ha haft om kanske religionen ej kommit i vägen, om hon kanske vill ha tillbaka honom, kmr han fundera på det? gör deras avslut fortfarande ont?? så många frågor. så mycket oro. Det är jobbigt för honom när ja tar upp detta, å ifrågesätter hans tankar/känslor/avsikter. Men vad ska ja ta mej till?? blir knäpp snart. Drömmer tom om dom.. sjukt. jag vet. men verkligheten för mig tyvärr..

dela gärna med er av tankar/åsikter.. behövs.. =(
    Kram

• Svar på tråden Hur blir jag av med dessa...
  • Ernhake

Hej..
    Har läst ditt andra inlägg oxå om att han inte säger att han älskar dig och visar ömhet.. Han kanske har svårt att visa de sidorna när du anklagar honom av att gå tillbaka till hans Ex. Hur skulle du känna om han började tro att du skulle lämna honom för ditt Ex. Personligen skulle jag bli väldigt sårad om den jag är tillsammans med inte känner sig älskad av mig, eller litar på min kärlek.

Sen tror jag att du drar upp detta kan vara ett sätt för dig att få en reaktion från honom, du vill höra att han älskar dig och eftersom att han inte säger det självmant så måste du få det bevisat.

Prata med honom om det en gång och lägg det sedan bakom dig. Att du fortsätter att älta det med honom gör det bara värre för dig och du blåser mer liv i din fantasi. Om du sedan om några månader fortfarande inte kan lite på honom får ni söka hjälp eller gå olika vägar för man kan inte bygga ett förhållande om där inte finns tillit och man inte känner sig älskad.

• Fröken Figo

Jag har varit med om samma sak! Och som tur är kom jag ur det!!

Det var lite annorlunda men jag tror mina känslor var samma som dina. När jag träffade m2b hade han en viss tjej kvar i huvet. Det hade kommit andra tjejer efter henne men hon var nån slags "speciell kärlek" som han levt och tydligen inte kommit över när vi träffades.

Det fanns långa kärleksbrev från henne i hans byrålåda (inte väl gömda så jag hittade dem när jag letade efter tejp) det fanns en kondom med smak i nattduksbodet som han nämde att han köpt med henne (men nu ville använda med mig is!!! Jag dumpade honom då! Men sen blev vi ihop igen) och hon sms:ade på helger, på nätter. De mailade. Han pratade om henne med nåt visst i rösten.

De hade haft en sån där äventyrlig romans, inte så seriöst med väldigt "häftigt". Det fanns en bild av henne naken i hans album som också låg framme.

Jag fick nog. Vi hann bråka 100 gånger om henne tills jag inte orkade mer. Jag bröt upp, gick vidare med mitt liv. Han kom tillbaka till mig på sina bara knän. Och vi pratade ut. Han sa upp kontakten med den här tjejen (det var hon som dumpat honom och han hade blivit jätteledsen). Vi brände nakenbilden på henne tillsammans (moget jag vet) och med tiden har allt löst sig.

Jag har lärt mig leva med det faktum att han levt nåt otroligt med en annan kvinna. Jag har haft mina egna fantastiska äventyr! Men vi har lagt det bakom oss: ingen kontakt med dem längre. Man får faktiskt välja... Kan inte ha kakan och äta den. Är det slut så är det.

Jag tycker du ska be din m2b bryta all kontakt med sitt ex. Kontakt skulle bara skapa mer ont än gott.

Och lita på att tiden läker alla sår. Jag var också obsessed med det här exet (hon var skitsnygg o vältränad o rolig o smart tydligen) men nu har jag helt glömt henne och alla känslor jag hade. De levde en otrolig romans i Prag och jag kände "dit kan jag ALDRIG åka, det är deras stad" men nu vill jag gärna åka dit. Jag skiter i henne och vad de levt... jag har ju tagit m2b till städer jag levt otroliga saker med andra män.

Lita på tiden! Den fixar de där jobbiga känslorna.

Och det är dig han vill ha. Låt honom ha sitt förflutna: det bevisar bara att han är en vanlig och bra kille som inte bara du uppskattar utan som varit viktig för nån annan: ett friskhetstecken.

Tänk framåt på ER TVÅ och låt det förflutna blekna. Framtiden är ändå viktigare än det förflutna.

Jag tror inte han skulle springa tillbaka till henne om hon vill det... de har ju brutit upp. Hur romantiskt är det att lappa ihop nåt trasigt? Mycket bättre i så fall att satsa på det fina han har med dig!

• Joji

Fröken Figo - jag tycker det låter som en bra sak som ni gjorde när ni brände bilden på hans ex tillsammans! Detta är en teknik som man kan använda i terapi: man eldar upp det gamla för att det ska "försvinna"! Symboliskt... Jag är kurator och använder mig ibland av detta, även om det låter flummigt så funkar det!

• Fröken Figo

Joji!

Vad skönt att höra!! Tack för att du berättade det! Jag som har skämts så för att vi gjorde den där "ritualen". Jag kände mig riktigt instabil som gjorde så... Men då är det alltså ok och till o med bra. Det var m2b som brände bilden och jag tittade på. Lite skönt var det för jag var väl rädd att han höll fast i den bilden på nåt sätt. Att han fortf tänkte på hennes kropp osv och mindre på min.

Jag gick länge och var rädd att HON skulle vilja bli ihop igen och att han då utan att blinka skulle ta tillbaka henne. Men efter han brutit kontakten och bränt bilden och slängt kondomen så kändes det faktiskt lugnare. I ett förhållande är det ohållbart att leva med en man som har intimitet med en annan kvinna som han även varit kär i och haft sex med (för mig!!!!). M2b har många tjejkompisar och det är inga problem. Men att hålla fast vid ex kan inte jag leva med.

Svar på tråden Hur blir jag av med dessa...