• Fhlikkan

Så jäkla svårt..

Hur gör man när ens kille inte är den typen som visar så mkt känslor/kärlek offentligt? och kanske inte jättemycket privat heller? Han älskar mig. De vet jag. Men han är bara sådan.

Medans jag är helt tvärtom. Överröser med kärlek och visar på alla sätt jag kan om hur jag känner. Han älskar det. Men det är inte så "kul" när man inte får lika mkt tillbaka. Dessutom så gör hans brist på det, MIG osäker.. Vet inte varför..

Hatar detta, förstör för mig själv och det är inte första gången.. =/

Help..?

• Svar på tråden Så jäkla svårt..
  • Waersta

Vet hur det är, jag har vant mig.. Min karl gillar inte heller att "visa sig offentligt" Han vill inte hålla hand eller något sånt..
    Han är sån och det har inget med mig att göra. Det går ju inte att tvinga någon att göra nåt de inte vill.
    Säger han att han älskar dig så får du lita på det.

• Misery

han försöker inte visa att han älskar dig på andra sätt istället då?

• Fhlikkan
    Misery skrev 2007-10-20 22:37:40 följande:
    han försöker inte visa att han älskar dig på andra sätt istället då?
    Jo, klart han visar det på sitt sätt. Små gulliga handlingar, sms, saker han säger osv. Men jag tycks inte bli "nöjd". Jag försöker verkligen tänka: Ok, även om han inte säger jag älskar dig på några dagar, lr visar/säger ngt speciellt, så gör han det ändå.. Löjligt jag vet, ja inser att det är ett problem, hos mig, därför skriver jag om detta..

Vill nog, lr behöver, bara mer bekräftelse.. Måste acceptera att han är en sådan person.
  • Fröken Figo

Du kanske kan skapa en trygghet för honom att uttrycka sig i. Jag säger INTE att det är ditt fel att han inte visar sina känslor men du kan säkert påverka det hela.

När ni ligger o kramas i mörkret, fråga "vad känner du för mig" lite romantiskt. Ni kan börja lite skämtsamt också, för att bryta isen.

Men undvik att anklaga honom för att inte visa vad han känner: det kommer blockera honom ännu mer. Undvik att pressa honom. Ist, vägled. Uppmuntra. Lirka fram hans känslor. Gör honom trygg. Han kanske är en sån som aldrig öppnat sig för varken vänner, familj, syskon...

Mitt ex var så. Jag var den första han nånsin pratade känslor med. Han kom från en kall familj och var omgiven av ganska ytliga kompisar. Det tog år innan han lärde sig hantera intimitet. Men jag gav honom tid, jag lärde honom hur fint det kan vara med närhet. Och jag hade tålamod. Och vi skrev mkt till varandra, han var bättre på att uttrycka sig så. Med tiden smälte isen. Nu är han en väldigt öppen person.

• felines

Ni kanske inte passar så bra ihop helt enkelt. Om kramar och närhet är prio ett för dig och prio tio för honom kommer du aldrig bli nöjd. Se över vad du tycker är viktigt. Vilka andra prioriteringar har ni gemensamt? Jag velade i sex år med en kille som just inte var så mycket för närhet tills jag insåg att jag alltid kommer tro gräset är grönare någon annan stans. Tänka sig, det var det, så jag dumpade honom till slut, jag borde ha gjort det tidigare bara :/

• Fhlikkan

Tack för svar! förstår vad du menar..

Men vi passar ihop, på alla sätt. Bara att vi har olika behov. Och när jag tänker efter så visar han sin kärlek på så många andra sätt. Småsaker. Men det är MIN osäkerhet som gör det svårt för mig själv. Det vet jag. Har alltid varit sån. Letar efter bekräftelse hela tiden, oavsett vem det är ifrån.
    Tror jag varit för PÅ honom om allt detta och sitsen har blivit lite pressad. Igår hade vi det jättemysigt. Jag var mig själv och sökte inte efter denna bekräftelse hela tiden, vi hade jättetrevligt, och han visade sin kärlek, helt utan press och det var underbart =)

Kul å höra att gräset var grönare på andra sidan för dig. Inte kul och vara i ett halvbra förhållande!
    Kram

• Fhlikkan

Fröken Figo skrev 2007-10-21 12:04:30 följande:

Men undvik att anklaga honom för att inte visa vad han känner: det kommer blockera honom ännu mer. Undvik att pressa honom.
    Tack för ditt svar! Lyssnade verkligen på vad du sa och tänkte efter.. Det är sant. Man kan inte tvinga fram ngn att visa känslor. alla är vi olika med olika behov. Jag har nu försökt ta det lungt och vara mig själv och inte vara så osäker hela tiden. Genast visade han mig mer, när jag inte var så PÅ honom, och det kändes så skönt, för jag visste de var självmant, och inget ja pressat honom till. Han kunde inte låta bli mig.. =) Får vägleda honom som du säger. När ja tänker tillbaka så kan ja säga att han förändrats hur mkt som helst. Från början vågade han knappt pussa mig ute. Men vi pratade osv och han sa att visa sånt offentligt var svårt för honom. Men med tiden, släppte han loss ORDENTLIGT! tom jag blev förvånad.. =)

Så tålamod och vägledning gäller..
Svar på tråden Så jäkla svårt..