• rosalin

behöver hjälp (material)

Har hittat ett kort som jag vill göra, men jag hittar absolut inget material
    så här ser kortet ut www.michaels.com/art/online/projectsheet&categoryid=93
    fast jag vill ha det ljusare, i tex guld eller vitt. Nån som vet vart jag kan hitta detta

Annars gillar jag en sån här variant också att göra: www.twink.se/default.asp&productItem=34&mainItem=34
    fast utan rundade kanter. Nån som vet vart man köper band, bra papper att vika runt (vilken storlek är lagom?), pappret man lägger innuti och kuvert i rätt storlek??

Behöver verkligen hjälp, panduro tyckte jag inte hade det jag letade efter..

• Svar på tråden behöver hjälp (material)
  • Akvavit

Bor du i Stockholm? Där finnsmassor med butiker...här är en lista på några som jag skrev i en annan tråd:

Papper för konstnärer; www.pappersbutiken.se/
    En ganska liten butik, men jättefina papper och kuvert, trevlig personal.

Svenskt papper/Map; www.mapsverige.se/templates/Page.aspx
    Bra om man ska köpa större mängder av vissa papper som säljs i bunt, då är det billiga, Vissa papper är de däremot dyrare på, så det kan löna sig att jämföra. Men jättetrevliga och hjälpsamma, och man kan få provpapper gratis om man vill testa lite. Men som sagt, de har inte lördagsöppet.

Matton; www.mattonbutiken.se/
    Har verkligen allt! Stämplar, stansar, papper, kuvert, band... De har även sisoflor i några färger.

Ljunggrens pappershandel; www.ljunggrenspapper.se
    Inte så mycket band, men massor med stämplar och tillbehör till det. Även superfina papper, men ganska dyra. Däremot jättebra inspiration, de har lådor med exempel man kan kika på och även egentillverkade kort man kan få inspiration av.

Skapa Hobby; www.skapahobby.se
    Mest för scrapbooking, och inte så mycket som inte de andra har.

Sen gick vi även till Svanströms, www.svanstroms.com/
    de har faktiskt också en del papper, och de är ganska billiga i jämförelse med en del, så det kan vara värt att gå dit.
    Panduro, naturligtvis, men de är inte så biliga; www.pandurohobby.se/
    Tiimari är bra, de har mycket pyssel; www.tiimari.se/

• rosalin

o, tack så mycket. ska gå ingenom dem allihop. Tyvärr bor jag inte i stockholm, eller nån annan stor stad så det är lite ont om butiker här. Vill ju gärna klämma och känna på grejerna ju

• Akvavit

Jo, det är ju svårt att beställa papper från nätet.
    kolla Åhlens eller någon annan pappersbutik, har ni någon med scrapbookingprylar? Tiimari har ju butiker lite här och var?

• rosalin

mm, åhlens kan jag ju kolla på, hade jag glömt.. det var bra

• konichiwa girl

rosalin: Testa på hobbybutikerna där du bor! Jag köpte papper på en bokhandel, stämplar på en hobbybutik och band i en sybehörs- och tygbutik. I en tygbutik (typ Ohlsons tyger) borde du absolut kunna hitta breda organzaband likt dem på bilden. Hm, det kanske finns någon tapet du skulle kunna använda som utsida?

Svar på tråden behöver hjälp (material)