• bollöga

    Vinterbrudar

    Hejsan alla ni som funderar över vinterbröllop...! Tänkte det kunde vara kul att få och ge inspiration av andra som går i liknande tankar!

    SKRIV!!

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • bollöga

    Som sagt; vi drömmer om ett vinterbröllop, jag måste ju erkänna att jag antagligen var pyroman i ett tidigare liv, för jag vill ha levande ljus i mängder...

    En av orsakerna till varför vi valde vinterbröllop är faktiskt smekmånaden... vi som älskar karibien så får rätta oss efter säsongen där.. sommar är det fööör varmt och höst, visst om man gillar orkan säsongen... springbreak om man ser framemot en massa amerikanska ungdomar som festar järnet... ja så det blir nån gång mellan nyår o springbreak då...

  • EdLi

    Gifter oss i februari, en stor anledning till vinterbröllop är smekmånaden, vi skall också till karibien. Andra anldeningar är att många är lediga, lätt att få tag i kyrka, lokal och annat, man har inte lika höga förväntningar på bra väder.

  • bollöga

    Låter toppen! Min syster gifter sig i februari... verkar vara en populär månad :)

    Ja visst spelar bröllopsresan in, vart i karibien bär det av??

    Ja jag håller med, jag tror att den kanske är lättare att planera ett vinterbröllop, har inte riktigt börjat ännu så jag får väl se om jag får bakläxa...

    Lättare att få tag i lokaler,förmånligare priser än mitt i högsäsong...

    Någon som har erfarenhet av detta??

  • Linda o Jonny

    hej funderar oxå på ett vinterbröllop men har inte bestämt mig än.
    Han har ju inte lagt sig på knä än... Men vi vill båda två så nu kollar jag runt lite.
    Men jag vill ju ha en massa snö i så fall o det kan ju ingen lova i dagens läge...

  • 17jan2009

    Vi ska också gifta oss på vintern, som ni förstår på mitt nick. För mig var det självklart att det skulle bli bland snö och facklor eftersom jag från början kommer från Dalarna där vi brukar ha fina vintrar. För min m2b var det inte lika självklart till en början men han föll för idén när vi pratade igenom det.

    Jag tycker att en av de saker som känns bäst är just vädret. På sommaren känns det som att det är det stora samtalsämnet och att fokus rikta så mot om det är soligt, kallt, blåsigt etc etc... På vinterna kan det ju också vara dåligt väder men hur det än är så är det mörkt när vi ska vigas klockan 16 så det spelar inte så stor roll.

    Vi kommer inte att ha några elektriska ljus i kyrkan utan bara ha de 400 kronljusen tända. Jag tror att det kommer att bli helt galet stämningsfullt! Efter vigseln ska vi gå tillsammans med våra gäster i fackeltåg några hundra meter till festlokalen.

    Jag hoppas naturligtvis på massor med snö, men blir det inte det så är det inte hela världen. Hade varit värre att gifta sig på sommaren i ösregn och 11 plusgrader...

    Hur planerar ni andra vinterbrudar??

  • also

    Hej vi ska gifta oss 1 mars jag hoppas verkligen att det är riktig vinter då oxå.
    Även jag var nog pyroman i något tidigare liv för vi har köpt MASSOR med ljus som ska vara i både kyrka och lokal.
    Min stora döm var att vigas mitt i natten mitt i vintern men det går inte

  • Linda o Jonny

    Åh jag har inte pratat så mycket med min kar än men jag hoppas att han kan tänka sig det, Han är ju en mysmänniska han med o levande ljus kan man ju aldrig få förlite av...

  • Igia

    Hallå alla ni som tänker gifta er på vintern!

    Vart har ni tänkt ha er vigsel? Ska ni alla vara i norra delen av Sverige el är det någon som vågar/vågat sig på en vintervigsel i mellersta sverige?

    Kram på er

  • bollöga

    Vi bor ju på Åland, så för oss blir det här hemma, visst vore det kul med ett bröllop i norra sverige, men har ingen direkt anknytning och sen blir det lång väg att åka, och eftersom de flesta gäster o familj bor här så håller vi oss nog på hemma plan...

  • bollöga

    Har förstått att många åker runt tills de hittar en kyrka de gillar, oavsett om man har band dit eller ej..

    Detta är ovanligt för oss som finns mitt i pölen ( tror jag iaf) de flesta här väljer en församling/kyrka man har band till, kanske för att vi är ett relativt litet samhälle (även om vi inte vill inse det ibland.. vad säger ni??

  • Ida Halmstad

    Vi ska gifta oss den 6 december -08. Precis som ni skrev så är jag också helt tokig i levande ljus och vill ha hela kyrkan full av det. Det är den största orsaken till varför vi valde just ett vinterbröllop...för att kunna ha massa ljus och facklor i kyrkan och vid festlokalen !!! Det kommer att bli en otroligt fin stämning tror jag.
    Inte för att jag räknar med någon snö...bor i Halmstad och här brukar inte vara sådär jätte mycket snö. Men man kan ju hålla tummarna på att det blir en sådan där underbart kall och frostig dag!!!

  • jennysnartfru

    Vi ska gifta oss i februari i stockholm. kul med snö men känner inte att allt skulle gå i stöpet om det inte blir så. tycker det är mäktigt med mörkret. vigsel kl 16.00 mörkt och härligt kallt. Kommer ha massor med marschaller utanför festlokalen/restaurangen. vi ska åka häst och vagn från kyrkan och till festlokalen. kommer bjuda på varm choklad med rom till vickningen om det är några som känner sig manade att gå ut en stund för fyrverkeri, vilket vi hoppas.
    Vi båda älskar vintern och varesig snö eller inte kommer det bli perfekt. Jag ska vintercape, jättesöt som jag köpt på ebay.

  • Igia

    Vi har band både till Uppsala och SUndsvall då min sambos familj är från Sundsvall, men vi har alla våra vänner och den mesta släkten här i u-a, men även en bunt i S-vall... Har lite svårt att bestämma mig. Hittar ju bättre här :) Pratade lite igen med min sambo, han har fortfarande lite svårt för vintern så jag kanske måste ge mig på den fronten :(

  • EdLi

    bollöga

    Vi åker först till dominikanska sedan kryssning och avslutar i orlando.

    Vågar inte heller hoppas på snö i götaland, men som sagts tidigare, bättre än 11 grader och regn på sommaren.

  • bollöga

    EdLi!

    Låter underbart! Hoppas ni får en underbar resa, fylld med romantik och kärlek!

    Snö på Åland, nej tror inte sannolikheten är speciellt stor, men som ni andra skrivit så att få lysa upp mörkret med facklor, marchaller och ljus.. Can´t wait!

Svar på tråden Vinterbrudar