• Nov brud 07

Hitta tillbaka till verkstaden

HEJ, finns det ngn där ute:

Mitt problem är det att vi efter nästan 1 år fortfarande inte har älskat med varandra och det känns så påfrestande för mig, vi är nästan aldrig ens nakna med varandra.

Det var 1,5 år sedan vår underbara dotter föddes. Vår dotter vaknar tidigt och sover just nu oroligt, jag föräldraledig, och orkar inte vara uppe så sent så jag går oftast och lägger mig vid 22:00 medans min sambo sitter upp längre. Suck..

Jag blir så ledsen man är ju trött och sliten nästan jämt, vet inte hur eller var jag skall börja. Till saken hör att det har varit annat också, ( sjukdomfall i nära släkt, benbrott hos sambo, sjukhusvistelse hos min sambos son ) och vi har ingen som kan ta hand om vår dotter, alltså inte lämna bort henne till.

Så nu pussas vi och kramas lite , thats it !

Finns det ngn som har samma erfarenhet eller bara vill kommentera mitt problem.

Man blir ju så stressad när man hör att min dotters kompisar skall få syskon. I och för sig vill jag vänta med att skaffa syskon tills att vår dotter är 3år eller så.

kram

• Svar på tråden Hitta tillbaka till verkstaden
  • Fröken Figo

Vi har inga barn men m2b jobbar 14 timmar per dag eller mer. Så det blir inget sex nu heller. Som tur är ägnar vi hela helgerna åt det däremot... Men för mig känns till o med det för lite för vi brukade ha sex 4 gånger i veckan.

Kanske en klen tröst... Vi kommer vara i samma sits som du när vi skaffar barn, det är jag säker på.

Men ja... hur ska man göra? Kan inte dottern leka lite med några kompisar? Kan inte tex nån kompis föräldrar hämta från dagis en dag så du o sambon får vara själva en eftermiddag?

Eller lägg henne tidigt. Och du kanske kan sova middag på dagen för att ha lite extra ork på kvällen. Sen passar ni på...

Jag tror i och för sig att NÄR ni väl kommer ha sex efter 1 år kommer det vara UNDERBART!!!! Det brukar vara så när man längtat mkt... Så mitt råd blir väl att skapa ett tillfälle. Alla medel tillåtna! Inte vänta på tillfället för då kanske det inte kommer på 1 år till... Lättare sagt än gjort men jag kan komma med fler idéer om du behöver. Om hur man skapar ett tillfälle för sex.

Lycka till!

• Ickaflicka

Har inga barn själv, men känner igen Fröken Figos beskrivning. Stressa inte upp dig, njut av kramar och pussar! Ju mer närhet ni har desto bättre, det är lätt att glida isär om man inte får den närheten! Har ni pratat om det? Kanske du kan be din sambo att lägga sig tidigt med dig någongång? Eller måste det ske i sängen, kan ni inte låsa in er i badrummet och ta en dusch/bad tillsammans? Det är lyxig nakentid, det!

• mosklubba

Åh jag vet hur du känner.... Jag är oxå föräldraledig med tre barn som är 4, 2 och 1 år! Det är såå trist men samlivet kommer liksom inte direkt i första hand.... Dessutom är mellanpojken ofta sjuk o ligger på sjukhus ung 1 gång per månad.
    Men trots att vi inte är aktiva i sexlivet just nu så känns vi tajtare än någonsin!

Ja vi försöker iaf att överösa varandra med kramar o pussar, tills tid, ork och lust infinner sig.

Jag tror att huvudsaken är att man vill vara med varandra och att man förstår varför det inte inte blir av.

Lycka till!

• mosklubba

Det kanske lät som det var föräldraledigheten som är trist, så är inte fallet. Jag menade att det är trist att samlivet inte hinns med...

• Tittij

Vill man så går det...
    Du fick många bra tips från Fröken Figo.
    Barnet måste väl sova nån gång?? Passa på och ta en snabbis bara, behöver ju inte vara så märkvärdigt.
    Nu har jagh inga barn, men en sambo som är vd och jobbar jämt. VI prioriterar att ha en snabbis emellanåt även om vi inte är sugna, just för att vi inte ska glida ifrån varandra. (självklart är vi sugna emellanåt oxå..)

Mitt tips är att försöka få till det så det blir gjort, nu bygger ni bara prestationsångest tror jag, ju längre ni väntar.

Lycka till! :)

• Nov brud 07

hej, först och främst kul att jag fått sn fin respons..

men detta med "snabbis" är inte min grej, tyvärr men visst är det möjligt för att man inte skall glida ifrån varandra. Vi kanske borde göra det för att inte glömma bort hur det är att va tillsammans, jag känner mig i vissa lägen som vi nyss träffats.

Klart att det finns ju en grund kärlek, mellan oss, problemet ligger väl mest hos mig, vill lite att det skall vara som det var innan vi fick barn, all tid i världen åt varandra.

Fri tid får jag , då min sambo tar hand om dottern, men då får jag välja att vara med dem ( men då väljer min dotter helst mig ) eller att sticka iväg på egen hand. Hur jag än vänder och vrider på ämnet så blir det jobbigt..

Men jag får nog tänka positivt eller lite mer, vi har ju fått en fantastisk dotter och kämpar ju tillsammans för att saker och ting skall bli bra.

Tips på romantiska saker att göra , måste jag finna..

tack igen

• Tooticki

Pratar ni om detta problem? Eller är det något som du går runt och tänker på själv? Vad säger din man? Kan inte han gå och lägga sig lika tidigt som du någon gång så att ni får en liten stund vaken tid tillsammans i sängen? Klä av dig naken innan du går och lägger dig så att han möts av din nakna kropp när han kommer till sängen. Ge dig ut och köp en liten flaska champagne och sexiga underkläder att överraska med. Skicka ett sms när han är på jobbet om vad du skulle vilja göra med honom när han kommer hem.

Ofta krävs det att man kanske har en eller ett par snabbis/-ar (även om det inte är det bästa ni någonsin varit med om) för att komma tillbaka igen. Det är inte realistiskt att tro att första gången på ett år ska innebära långt förspel, massa olika ställningar och simultana org*smer. Men det kommer i sinom tid.

Lycka till!

• BlivandeFruJohansson

Håller me Tooticka: Prata me honom om problemet. Försök att lägg er samtidigt eller försök vara vaken en liten stund till med honom. Är oxå hemma och är mammaledig, så vet att man är tröt. Sov en stund på dagen me barnet så är du kanske inte lika trött på kvällen. Tänd lite ljus och laga nått lite speciellt nån kväll. Ni kanske kan bada/duscha tillsammans, försöka hitta tid tillsammans när ni båda är vakna.. Hoppas de löser sig! Ta den tid de behöver!

• Lilltrolle

Jag hoppas du kan ändra dig ang "snabbisar", det är lixom det man orkar och hinner med under småbarnsåren. Får jag lov att introducera "bolibompasexet"? Eller mamma-och-pappa-duschar- alltid-tillsammans-på-lördagar-medans-barnen-ser-på-film-sexet?
    Eller så-fort-lillan-har-somnat-sexet? Det gäller att passa på så fort de har somnat - de vaknar ju sällan på en gång. Och i ärlighetens namn, det tar inte så himla lång tid som vi vill tro att ha sex - det går relativt snabbt faktiskt......

Sen är det till att boka en hotellnatt en helg då ni åker bort bara du å maken, ni äter gott, dricker lite vin och så pang på rödbetan! Ni har hela helgen på er att bara ha sex...

Framför allt - STÄNG AV TV'N och ägna er åt varandra istället - den stjäl mycket tid som ni kunde ägna åt annat

• Fröken Figo

En annan liten sak också. Begrav ordet "verkstad"... det ordet tror jag inte ska förknippas med samliv. Tänk ist på din kropp, dina behov, er kärlek, din m2bs behov... er fysiska attraktion. Ni får inte förminska sexet till en barn-tillverklings-verkstad. Men det är jag säker på att du inte menade...

Och om man tänker på saken är hela livet en samling prioriteter. Det viktigaste kommer först. Barnen och deras välbefinnande. Men efter det kommer väl erat sexliv? Så hade jag nog rangordnat saker. Om jobb eller livssituation tar död på mitt sexliv hade jag ändrat de sakerna för sexlivet får företräde framför mkt annat.

Utan sex mår inte jag bra. Och utan sex är inte m2bs och min relation densamma. Han jobbar extremt mkt nu men vi ska bryta upp det här livet om ett år ungefär och ändra vår situation till en mer dräglig sådan. Vi tjänar mkt pengar här men det är inte värt det... Vi vet att det inte håller i längden.

• Nov brud 07

tack !!

för alla fina tips, nu skall jag försöka att sätta mig ner med min sambo och prata med honom om hur jag mår och känner det. NEJ jag menar egentligen inte verkstad, för jag är inte sugen på ett barn till, utan vill vänta med det.. Det jag vill är att hitta tillbaka till min sambos kropp, och få njuta av varandra, men nu känns det som jag har fått en massa fina tips, lagom till bröllops resan..

jag återkommer..

• Fru fjäder

Oj! En bröllopsresa framför er!!! Snacka om perfekt timing då
    En sak TS: Ibland ÄR det så här i ett äktenskap. Det kommer att komma fler tillfällen då sexlivet går på sparlåga, jag tror att det händer alla någon gång i en lång relation! Då får man kanske "gilla läget" och sänka kraven lite ett tag? Kramar och gos blir ju viktigare än någonsin då, och ibland är det kanske värt mer/passar bättre än själva sexet? Vad jag försöker säga är: Njut av den närheten som finns i din vardag, även om det inte är "hett sex" just nu. Det kommer säkert en tid för det också, men våga vara nöjd med ert liv som det är nu också.

Trevlig bröllopsresa!!

• Nov brud 07

detta är till dig FRU FJÄDER !!

tack så jätte mycket för ditt inlägg , för jag blir lätt tokig med alla runt omkring mig, där " sex " delen verkar funka jättebra !! Vi skall ha barn och vi också säger vänner i min omgivning, kul eller hur ?? Jovisst grattis till Er säger jag, med tyngd i bröstet där vi inte älskat sen innan graviditeten, och det känns tungt. Som sagt vi har heller ingen som vår dotter kan vara hos , så att vi får lugn kring oss, som just VI behöver. Så tack för dina ord, vi skall njuta på vår resa jag lovar..

Till alla andra : finns det inte fler i min situation !! vore kul att höra lite liknaden historier..

kram kram, 2 veckor kvar.

• Ernhake

Kanske bara skall hoppa in i duschen med din man på morgonen innan han går till jobbet. Det kanske inte behöver bli sex utan det räcker rätt långt att bara få vara nakna tillsammans, få ta på varandra, tvåla in varandra och känna närhet. Eller tappa upp ett bad.. Att bara få känna sin älskade hud mot hud gör mycket..

• cellabella

Vi har en son som blir 2 år i januari och jag känner inte igen mig. Varför? Jo, för vi går och lägger oss samtidigt för det första. Kan inte din sambo lägga sig när du gör det, även om han inte är trött, ni ska ju inte sova. Båda måste anstränga sig, så prata med honom om detta. För det andra har varken jag eller min sambo något jätteintresse för sex, vi är väldigt synkade där. Hos er verkar det inte som att problemet ligger i att ni vill olika mycket heller? Då har ni ju bra förutsättningar tycker jag. För det tredje, jag och min sambo delar allt ansvar för vårt barn, ingen är mer förälder än den andra och där verkar ni ha ert stora problem om jag gissar rätt? Om du är den som alltid går upp, sköter allt jobb, klart att du blir trött då, dessutom har du nu tagit på dig ansvaret för att fixa sexlivet! Ska inte barnet börja på förskola snart förresten? Det tycker jag underlättar något enormt för oss och framförallt är det bra för min son. Nu sover han hela nätter och kommer aldrig till vår säng. Nej, dela upp arbete och ansvar och prata med varandra så fixar sig nog sexlivet i just ert fall.

Svar på tråden Hitta tillbaka till verkstaden