• maddan84

mens??

Jag o min fästman har bestämt oss för att skaffa barn. Slutade med ppiller cilest för lite mer än 1 månad sedan. Har alltid haft regelbunden mens innan. Men nu kom den inte. Måste man fått sin första mens efter slutat ppiller intag innan man kan skaffa barn??? Hur länge är normalt innan den kommer till baka? :)

• Svar på tråden mens??
  • 20071231

När jag slutade med p-piller hade jag ingen mens på flera månader...

• valkyriana

Nej du måste inte få mens där emellan. Bara en ägglossning. Och blir du gravid på första ägglossningen så får du ingen mens för än långt efter förlossningen.

Det är jätteolika hur lång tid det tar. För vissa tar det mer än ett år innan kroppen är redo för barn efter p piller. ANDRA BLIR GRAVIDA BARA DE KOLLAR PÅ KALSONGER. Oj stoooora bokstäver. Det var inte meningen.

• jensson o jag

slutade med piller i maj, fick min första riktiga mens i juli nån gång. sen dess har vi kört på som vanligt. vi vill hinna gifta oss först (främst för att kunna parta ordentligt på festen hehe), men blir det bebbe så blir det.

Lycka till!

• also

Det tog ett år för mig innan jag fick min mens efter att ha ätit p piller och det tog lika lång tid innan jag blev gravid

• Kakan Mascha

Den "mensen" du får när du äter p-piller är ju bara en fejkad blödning, ingen riktig ägglossning, så det brukar ta ett tag innan allt kommer igång som vanligt igen! Men så fort du får en riktig ägglossning kan du ju bli gravid!

lycka till!

• mrsD

slutade för ca 1,5 månad sen o fick bara en liten blödning ca 2v efter jag slutade men efter d har d inte hänt ngt..
    barnmorskan jag pratade med trodde att d kunde ta upp t ett år innan kroppen blir normal igen, eftersom jag ätit p-piller så länge (7år)
    men samtidigt kan d ju ta mycke kortare tid!

• EmmaHenke

Min barnmorska sa att man ska räkna med ungefär ett år innan det fungerar som det ska....Men för vissa blir det ju på en gång !

• cellabella

Första gången jag slutade med p-piller tog det ett halvår innan ägglossningen kom igång. Andra gången blev jag oväntat med barn efter två månader, så det varierar nog mycket.

• janson77

6 månader ca tar det innan kroppen är normal igen efter p-piller.

• aroma

Du måste inte få mens innan du blir gravid, precis som någon skrev så är det ju ägglossningen du blir gravid av och den är svår att förutse när du slutat med p-piller. Däremot kan det vara bra att ha en blödning emellan eftersom du då vet när du blev gravid. Annars har du inget att räkna efter när du ska räkna fram grav.längden.

• maddan84

tjoho fick min mens tillbaka nu. har nog aldrig varit så glad över den :)

Svar på tråden mens??