• Fröken Figo

M2b jobbar, jag är hemma ensam

Är det fler där ute vars män jobbar sjukt mycket? Det är fredagkväll och jag sitter här ensam och surfar på BT 20:20. Han kommer sällan hem innan 22:00.

Dessutom bor vi utomlands och jag har VERKLIGEN inget socialt liv här. Jag tror BT har blivit mitt sociala liv... eller livlina.

Nån mer som sitter där ute helt ensam? Bråkar ni om m2b´s arbetstider? Hur hanterar ni det? Jag vill ju inte bli arg men vad fan, så här kan vi inte leva. Vi ses nästan inte längre...

• Svar på tråden M2b jobbar, jag är hemma ensam
  • Lonne

Jag är tillsammans med en polis så jag är van vid att vara själv på kvällar, nätter och helger kan jag säga. Desutom vet jag aldrig om han kommer hem när han ska sluta för det kan hända nåt och då måste han jobba över. Jag har blivit arg en massa gånger men jag vet att det inte är hans fel. Jag skulle aldrig klara mig utan min goa hund Morris :)

• Ernhake

Ja, vad skulle man göra utan sin vovvsing?

• Sataya

min m2b jobbar ofta mycket... men just ikväll är han ute på krogen:(

• malous

Jobbar sjukt mkt-nja. Pluggar extremt mkt-jadå. Vi pluggar mycktet mer än normala arbetsveckor och ofta mer än onormala arbetsveckor.

Juristlinjen... För oss båda.

• Fröken Figo

Jag har en fråga till alla er par därute som har "galna" liv där ni knappt hinner med erat privatliv.

Hur ser ni på framtiden? Tänker ni att detta galna jobb eller plugg-hets är tillfälligt och därför ok eller har ni vant er vid den här rytmen?

M2b o jag är båda karriärsmänniskor och tycker det är ok att satsa riktigt mkt på jobb MEN nu börjar jag tänka att det här inte kommer hålla i längden.

Hur gör man som "karriärspar" när man skaffar barn? Har nån här fått det att gå ihop, dvs 2 karriärer + barn?

• Brud i Thailand....

Jag hatar att det ska vara så sjukt mycket på jobbet! Visst är det kul när lönekuvertet kommer. MEN det är INTE värt det. Har "lyckats" hitta jobb som det alltid blir så mycket att göra på. Har jobbat jätte mycket och är såå trött på det. Det är inte kul längre och jag funderar återigen på att byta jobb. Men frågan är vad, alla verkar ju jobba sjukt mycket nu för tiden om man pluggat ett antal år.
    Börjar längta efter att bli mammaledig, endel av längtan bara för att komma bort från hetsen. Jag vill vara hemma med min älskling(/-ar) och kramas, inte vara så trött att man först sitter som en zombie i soffan och sen stupar i säng.

• engel79

Min man befinner sig just nu för jobb i afghanistan i 6 veckor. Har gjort så här detta året. Har sedan varit hemma i 6 veckor men då jobbat på sitt "vanliga" jobb Vi jobbar båda inom vården, jag som sjuksköterska och han narkosskötare o jobbar natten och var tredje helg. Jag jobbar dagar o kvällar o var tredje helg. Innebär en helg på tre som vi har hela familjen samlad och det är såååå boring. Min (o)tur att jobba julen i år. M2b jobbade förra julen Är sååå tröt på o saxa scheman o helger. Vill ibland hitta ett jobb där man åtminstone slipper helger och definitivt slippa storhelgerna så vi kan få fira dessa tillsammans åtminstone. Har ni ngt förslag på annat jobb?!
    Tack o lov oxå för vår stora vovsing som vaktar oss, men kräver ju dock oxå tid o promenader...
    dags för mig o vovsingen att snabbtraska runt kvarteret igen..
    Tjingpling

• Ernhake

Fröken Figo
    Både mina föräldrar har gjort karriär och skaffat barn, dock inget jag som barn skulle rekommendera. Har känt mig ensam hela mitt liv och även om vi hade barnflicka så är det juh inte henne man vill dela allt med. Känslan av att ingen har tid för en bygger inte direkt upp en bra självkänsla.

När jag får barn kommer båda jag och min blivande att gå ner till halvtid eller iaf 75%. Vi är båda livsnjutare och om vi bestämmer oss för barn så är det dem vårt liv kommer att kretsa kring. Ha tid och verkligen njuta av att vara förälder.

• Fröken Figo

Ernhake,

Jag känner igen det där. I mitt fall växte jag upp med att nästan aldrig träffa min pappa. Mamma var hemmafru och henne kom jag jättenära... Det var underbart! Men jag skulle aldrig kunna vara hemma hela livet så jag är orolig för hur det blir för mina barn M2b har också en karriär han brinner för. Vi vill båda jättemkt men viktigast av allt för oss är att en dag bli bra föräldrar. Just nu kan m2b o jag uppoffra ledig tid och jobba häcken av oss för det kan krävas ibland. Men att uppoffra tid med sina barn är ju oförlåtligt... Den tiden kommer aldrig tillbaka.

Jag funderar på att starta eget företag så man åtminstone styr över sin tid själv. Sen jobbar man väl JÄMT ist men då kan man ändå styra... Hoppas jag.

• Jonna83

åh va skönt att höra att det finns fler.. :/ Min m2b har ett heltidsjobb som han blivit vääldigt involverad i o jobbar från tidiga morgonar till sena kvällar ibland. På helgerna kan han "ta en sväng över bara" som han säger. När vi hade semester i somras (två veckor ihop) ringde de varje dag hela första veckan. De ringer på kvällar o helger o jag håller på att bli tokig! Jag har sagt till honom att när vi skaffar barn och hus tänker jag INTE sitta själv från morgon till kväll bara för att han aldrig kan säga nej till övertid. Enligt han jobbar han nästan ingen övertid alls *suck* Känner mig oxå lite orolig för den dagen vi skaffar barn. Men vad gör man?!

• Ernhake

Fröken Figo

Att starta eget företag brukar juh ta rätt mycket av ens tid och man får jobba häcken av sig. Fast det beror väl lite på vad för typ av företag man startar, själv har jag bara haft butik men även hållt på med hantverk och det tar sin tid innan företaget finner sig till rätta. Är man egen företagarare kan det bli svårt med semester. Men som sagt beror juh helt på vad det är för företag.

Ni kommer säkert bli väldigt bra föräldrar när den dagen kommer. Du vet av egna erfarenheter hur mycket ens föräldrars tid betyder för en så jag lovar det att du kommer att lösa det på något vis så att du har tid för dina barn. Brist på kärlek kommer de med säkerhet aldrig få!!

• Fröken Figo

Ernhake, tack för dina fina ord! Nej brist på kärlek kommer de aldrig få... Vi pratar nästan varje dag om våra ofödda barn, haha. På nåt sätt måste det gå helt enkelt...

Man kan ju också varva. När barnen är små kan man låta karriären vänta. När de blivit äldre kan man satsa mer på den. Det här är ju ett problem de flesta står inför så det måste finnas många bra o smarta lösningar. Hoppas jag!

Svar på tråden M2b jobbar, jag är hemma ensam