• MajoJonas

Tack- gåva?!

Jag funderade på t.ex. brudtärnor och bestman som man frågar om de vill ställa upp och vara ett stöd under bröllopsdagen och även innan. Ger man dessa någon "tack-gåva/present" för att visa att man uppskattat deras hjälp och stöd? När gör man detta i såfall och vad skulle denna gåva/present vara isåfall?

Bara något jag kom att tänka på...

• Svar på tråden Tack- gåva?!
  • Emma1982

Vi fixade "presentkorgar" och skrev även ett personligt brev till våra föräldrar och min mans syskon som vi satte på deras hotellrum så dom kunde se det när dom kom dit efter festen, till mina tärnor hade jag skrivit ett personligt brev och en flaska champanje på deras rum. Dom fick även övernattningen på hotellet, sin klänning, frisyr och makeup av mig. Min man har bjudit sina bestman på en resa som dom 3 ska göra i vinter til Rom.
    Våra toastmasters (hade två män) bjöd vi på en helkväll på stan med mat och dryck tillsammans med deras fruar och vi själva! Kul och träffas efteråt och höra hur dom såg kvällen från deras perspektiv med lite stress och tidspassning.... ;)

• MajoJonas

Ja så många bra idéer jag fick nu... Då behöver det inte vara just konkreta presenter så som jag tänkte, utan upplevelser och middagar är också helt okej.. Det ska jag skriva upp!

• Ljungfru

Jag gjorde blommorna till min väninnas bröllop (brudbukett, tärnbukett och corsage), samt hjälpte henne att planera bordsdekoreringen.
    Jag fick en flaska vin vackert pyntad med pärlor och organzaband och ett personligt skrivet kort. Jag blev jätteglad och hade absolut inte förväntat mig någon gåva.
    Just att gåvan var enkel men omsorgsfullt dekorerad är någonting jag uppskattar mycket.

• MajoJonas

Liten och enkelt kan ibland vara det bästa Tack för tipset!

• Diamonds are a girls best friend

Min fästman tänker köpa en ölsejdel som det står bestman på och och gravera hans namn på som en present att minnas, han gillar ju öl så det passar honom pefekt, tänker nog bjuda min tärna på hår & kläder och sen nån grej som ja inte kommit på än ;)

• lillfraggel1

Jag har köpt pärlörhängen och armband i Kina som tjejerna som serverar ska få. toastmadame ska få en flaska skumpa. Våra föräldrar ska vi bjuda på middag. Bestman får en flaska wiskey och tärnan får smycken.

• MajoJonas

Okej... många tips, som jag ska spara! Det så mycket att tänka på och man vill ju inte glömma något!

Svar på tråden Tack- gåva?!