• warren

lite deppig

Jag vänta på att min sambo ska fria till mig men vi har varit lite oense om hur bröllopet ska gå till. Han vill helst smita och åka utomlands medans jag alltid drömt om att det ska vara min dag och ha släkt och vänner närvarande. Igår frågade jag honom igen hur han ville ha bröllopet. Han sa att han visst kunde gifta sig i kyrkan men att han inte ville ha någon fest efteråt och inte stå i centrum och lyssna på massa tal. Jag sa inget men blev ledsen och besviken.

Nu hoppas jag att han godtar mitt förslag om ett förmiddagsbröllop ute sommartid med en picnic efteråt. Det är mer lättsamt och jag får ha mina vänner där. Jag kan klä upp mig i brudklännig och allt det där vilket jag annars tycker är onödigt om ändå ingen annan kommer att se det.

Har någon något annat förslag?

• Svar på tråden lite deppig
  • Ernhake

Jag tycker att ni borde prata, tillsammans ta upp olika alternativ och varför ni gillar/ogillar olika saker. kom ihåg att det inte är "din dag" utan Er dag!

• cellabella

Vi hade samma "problem" förut, fast tvärt om. Men efterhand sen vi bestämde datum och så har jag börjat ändra mig mer och mer och nu ska vi ha en stor fest i alla fall. Så man kan ju ändra sig, jag har aldrig velat ha en bröllopsfest innan, utan alltid sagt att om jag gifter mig ska jag bara rymma iväg eller snabbt titta in på rådhuset för att få det gjort. Om ingen av er gör en sån helomvändning får ni helt enkelt kompromissa, och det förslag du har verkar ju bra. Om ni inte vill vara helt beroende av vädret kan ni ju hyra ett ställe och bjuda på lunchbuffé efter kyrkan, eller bara ha tårta och champagne och umgås helt avslappnat med släkt och vänner. En bra sak med detta är att det är billigt och ni kan lägga desto mer pengar på kläder och ringar!

• fru Trul

Vi gör båda varianterna Först så gifter vi oss på en sandstrand i Indien å när vi kommer hem ska vi ha en fest för släkt å vänner där vi kommer att förnya våra löften. På så vis så får vi båda de bröllop vi vill ha och jag får använda min fina klänning två gånger

• Fröken Figo

Din idé med förmiddagsbröllop och picnick tycker jag låter jättebra!

Om picknick blir för krångligt kan ni ha lunch på stående bord. Då kan folk gå runt och mingla och äta och det behöver inte bli så stelt.

Låter fint tycker jag!

Svar på tråden lite deppig