• solrosfrö

Köpa av dyr sak?

Jag får ju inga svar när jag skriver i debattt forumet. MEn alltså tjejjer/killar tips ideér om hur man kan genom föra ett "säkert" köpa av en dyr vara från Helsingborg upp till norrbotten? En brevförsändelse. Ingen av oss vill chansa jag vet att jag är ärlig och vise versa men man tjänner ju inte varandra. Och vil verkligen ha denna vara.

• Svar på tråden Köpa av dyr sak?
  • Cantaton

Postförskott? (Heter det väl) - dvs mottagaren måste betala vid uthämtandet av paketet, för att kunna få ut det. Nog för att det också går att "lura" - genom att skicka ett paket med något annat i, men jag vet inte vad man annars skulle göra...

Lita på varandra?

• solrosfrö

Japp jag utgår ju ifrån att folk i grunden är ärliga eftersom att jag vet att jag är ärlig. Det handlar om en affär på 25.000 och jag kan inte släpaa tanken på att jag skulle vilja se sakerna innan jag släpper mina pengar.

• Cantaton

Ah, det var ju en rätt saftig summa... Och 25.000 kan ju vara svårt att betala vid postförskott också... Men det är nog det enda förslaget jag har just nu.

• solrosfrö

Jag har mailar posten för att kolla. Sen avvaktar jag säljarens eventuella svar. Chansar inte.

• lillamillan

är det via blocket?
    dom har ju ngn tjänst där man som köpare skickar pengarna o när det blir registrerat att pengarna är påväg så ska säljaren skicka varan och när man fått varan o kollat att den är ok så skickar man ett "ok" o då får säljaren in pengarna på sitt konto.

• Shanti

Går det inte att lösa genom Paypal?

• solrosfrö

Jaha det kan jag ju kolla. MEn nu är det så här att annonsen är borta. Fort for den antingen var det ruffel AB elelr så blev den såld.

Svar på tråden Köpa av dyr sak?