bidrag till festen?
Finns det någon som bett om bidrag till festen istället för presenter?
Hur har det isåfall gått? Någon som tagit illa upp? Eller som snålat?
Finns det någon som bett om bidrag till festen istället för presenter?
Hur har det isåfall gått? Någon som tagit illa upp? Eller som snålat?
Vi Önskade av våra gäster, just att de skulle bidra till festen/bröllopet i stället för presenter om de absolut inte kunde låta bli att ge något... (Saker ville vi Absolut inte ha!)
Vi fick ENBART positiv respons på detta... Ett par "saker" fick vi ändå i present, men förutom en gåva i form av planterade träd "i vårt namn" fick vi av övriga gäster just ekonomiskt bidrag till vår dag...
Nån som snålat... Tja... det beror ju på vad man anser är "snålt"... Men vi fick iaf gåvor på allt från 300:- /ett par till 5000:- / ett par :)
Vi var helt nöjda, och våra gäster också... :)
Vi funderar på att be om bidrag till vårat bröllop, vi tänkte försöka spara så mycket vi bara kan men jag kommer vara föräldraledig och vi har då två små barn och rätt så mycket utgifter över lag (lägenhetslån,hyra mm) så vi tror inte vi kommer kunna ha det bröllopet vi önskar (budgeten ligger på ca 50.000) funderade ett tag på att skjuta på bröllopet ett år men jag kommer studera det året så då lär det ju knappast vara aktuellt.
Klart man absolut inte kan gå och förlita sig på att ens gäster ska betala hela bröllopet men kanske en liten del iaf.
Vi har bestämt att det ska stå kuvertavgift i inbjudan 300 per vuxen och 100 kr för barn, skippar presenter och har en skojig och magisk kväll tillsammans i stället. Är inte meningen att man ska gå under för att det är bröllop (min mening).
Jag var på ett bröllop i somras där brudparet hade sagt till sin toastmaster att hade man ingen speciell present man visste att man ville ge så fick man hellre ge en gåva så de kunde åka på sin bröllopsresa.
Själv är jag oxå småbarnsmamma, ska gifta mig nästa år och har inte alltför mycket pengar. Känner precis som vissa av er... får hellre en jätte fin dag som gästerna kan hjälpa till att ge mig än att få massor av saker som ändå bara kommer stå i garderoben.. *skratt*
Men ja det känns lite dumt att säga det.
Hur gör ni? Tar ni emot inbjudnigar och förfrågningar eller låter ni toastmaster eller tärna göra det?