• Nellies mamma

Bestämt mig!

Då är det dax, den 6 oktober kommer jag att fria till hjärtat mitt. Pirrigt värre, går runt och ler och småskrattar hela tiden för jag är så grymt nervös och han undrar nyfiket hela tiden vad det är men jag kan ju ingen säga och det är jobbigt, för vi har aldrig hemligheter för varandra

• Svar på tråden Bestämt mig!
  • BlivandeFruJohansson

Mysigt! har du planerat nått speciellt när du ska fråga, typ middag me levande ljus, romantisk middag? Vill veta detaljer

• Nellies mamma

Vi har ju en liten 2 månaders tjej att ta hänsyn till så det hela blir här hemma.
    Jag kommer att laga en god treräters, har inte bestämt mig ännu mer än att det blir gratinerade havskräftor till förrätt. Dukar upp fint med levande ljus, rosor, finservis och så. Det blir lite champange innan middagen och vid efterrätten så överlämnar jag en egenhändig skriven bok med bilder, tankar och känslor från första dagen vi träffades fram tills nu. I slutet av boken så står mitt frieri nerskrivet. Kanske fegt men jag kommer börja storböla om jag ska yttra orden själv *s* Med denna bok kan han alltid minnas denna dag...

BlivandeFruJohansson skrev 2007-09-24 12:27:20 följande:
    Mysigt! har du planerat nått speciellt när du ska fråga, typ middag me levande ljus, romantisk middag? Vill veta detaljer
  • pandis2405

Det låter jätteromantiskt! Lycka till!

En undran dock, kommer du att kunna hålla syftet med middagen hemligt hela vägen till efterrätten? Det skulle inte jag kunna, lite champagne i mig så skulle jag hinna berätta hela innehållet i boken innan middagen redan :)

• BlivandeFruJohansson

De låter KANON!! Får man sitta breve o titta på Skulle inte själv kunna tacka nej till ett sånt erbjudande! Han säger nog JA!!

• Nellies mamma

haaha joo det kommer jag att kunna göra.
    Mysiga middagar har vi utan någon större anledning, champangen kan jag avleda med att vi hade den hemma, jag ammar inte längre efter 20 och förräns 5 på morgonen igen så det är dumt att den bara ska stå där :o)
    Han vet att något är på gång för jag har sagt åt honom att inte boka in något den kvällen men vad vet han inte. Jag har alltid sagt åt honom att när det är dax så får han fria för jag är traditionell av mig men han vågar inte för jag har lite svårt för att han varit gift en gång tidigare...

pandis2405 skrev 2007-09-24 12:37:34 följande:
    Det låter jätteromantiskt! Lycka till!En undran dock, kommer du att kunna hålla syftet med middagen hemligt hela vägen till efterrätten? Det skulle inte jag kunna, lite champagne i mig så skulle jag hinna berätta hela innehållet i boken innan middagen redan :)
  • Nellies mamma

hiihi joo det hoppas jag och det tror jag han kommer göra också

BlivandeFruJohansson skrev 2007-09-24 12:41:03 följande:
    De låter KANON!! Får man sitta breve o titta på Skulle inte själv kunna tacka nej till ett sånt erbjudande! Han säger nog JA!!
Svar på tråden Bestämt mig!