• sandra_jostein

Behöver eran hjälp!!!

Nu behöver jag verkligen eran hjälp. Min sambo fyller år om en ca en vecka och dom planerna jag hade har gått åt skogen och nu måste jag hitta på nåt nytt.

Jag skulle vilja ge honom en heldag med överraskningar. Vill att det ska komma nya överraskningar under hela dagen. Från morgonen när han stiger upp till sent på kvällen. Vad skulle jag kunna hitta på. Tänkte börja med en champangefrukost...men sen då...behöver verkligen tips nu....

Hjälp...

• Svar på tråden Behöver eran hjälp!!!
  • Zozo

Ska ni vara hemma? Jag gjorde nagot liknande när min make fyllde ar, men han jobbade den dagen. Jag gjorde en extrafin frukost, lät leverera choklad pa jobbet med en adress och tid pa kvällen, där jag sedan hade bokat bord pa hans favoritrestaurang.

• sandra_jostein

Zozo: ja vi ska vara hemma...och han är ledig...vill därför ha så många överraskningar som möjlig Det kan kosta lite...det gör ingenting...det är han värd..

• Mi och Nez

Här kommer några småtips...

* Små gömda lappar runtom i huset/området där varje lapp är en ny ledtråd till nästa. Som man gjorde när man var barn fast med en lite mer "vuxen-touch". Vid vissa lappar kan han belönas med något han gillar (god choklad, en whiskey, en upplevelse)
    Målet kan ju sedan vara en god hemmalagad middag med levande ljus, ett upptappat skumbad, resturangbesök, dig- i nya fina underkläder på sängen (?)
    Ett annat alternativ med små lappar (fattar inte varför jag hakat upp mig på lappar men men...) är att skriva små meddelande och gömma dem i hans strumplåda, en handske, fasttejpad på ratten m.m och låta han upptäcka dem allt eftersom. Fast detta är kanske roligast om han är ensam...?

* Gör något som mer är hans grej än din, något som han kanske inte förväntar sig att du skulle vilja göra... Typ fiska, shopping enbart till honom, vin/ölprovning, gocart, laserdoome med lite kompisar eller hyr hans favoritfilm och köp en mix av hans favoritgodis.

* Gör något allmänt lyxigt. Klä upp er, gå på teater/opera, drick enabrt champagne hela dagen, beställ någon spa-behandling för er båda typ bad och massage)

*Ordna en överraskningsfest för honom. Visserligen inte så lång tid kvar att planera men det är en fin gest.

Tänk bara att det ska vara något han gillar. Sen behöver det ju inte var dyrt eller krångligt egentligen. Ibland är det de minsta grejerna som betyder mest.

• tattar-Emma

Gör måltiderna lyxiga. Kanske en dag på stan med lunch på restaurang/lyxfika på café och sen mysig middag hemma som du lagar. När ni ändå är på stan kan du planera roliga saker att gå och titta på/göra beroende på hans intressen.

Lunch hemma och middag ute kanske är bättre beroende på vad han gillar. Oavsett kan man ju ta bio/drinkar efter maten men själv gillar jag hemmakväll på tu man hand med god mat och film och pussar lika mycket.

Svar på tråden Behöver eran hjälp!!!