• Nellies mamma

Tips tack!

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Mannen jag lever tillsammans med är mitt livs kärlek och jag är hans säger han, så långt är allt bra
    Vi har varit tillsammans i 2 år och har en liten nyfödd dotter tillsammans men vi är inte förlovade.
    Vi har pratat om giftemål i framtiden men kruxet är det att han tidigare varit gift men då hon svek honom på ett grymt sätt. Jag vill jättegärna gifta mig med honom och han med mig men jag vill egentligen att han ska ta första steget, mycket pga. att han tidigare varit gift och jag vill inte att han ska känna sig pressad men samtidigt så vet jag att han drar sig för att ta första steget eftersom jag stör mig lite på att han faktiskt varit gift.
    Så jag har iallafall bestämt mig för att jag ska ta det steget och fria till honom men min fantasi lyser med sin frånvaro. Någon som har några tips som man sedan kan spinna vidare på själv? Please, hjälp mig!

• Svar på tråden Tips tack!
  • SusanneLee

Lite klurigt. Jag och min fästman bestämde det tillsammans. Det började lite skämtsamt och slutade med att vi förlovade oss högst upp i Eiffeltornet (klyschigt, jag vet).
    Jag tror att det hela handlar om att göra det till er grej. Det blir lite extra pyssel när det är barn med i bilden. Men kanske försöka få en stund över bara ni två, göra något mysigt/avslappnande/romantiskt. Kanske en stund på ett SPA, en picknick på något lite mer avskilt stället.
    Lycka till! *håller tummarna*

Svar på tråden Tips tack!