• Idwill

Tror inte att jag får någon möhippa :-(

Som rubriken lyder... Ingen har tagit tag i att fixa någon möhippa till mig Och jag VET att så är fallet...
    Vi har inte någon tärna eller bestman, så det finns ingen "självklar" möhippefixare. Jag vet att min bror har fixat en svensexa till min m2b, och det känns jättekul och spännande

Men jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite besviken

(Vi gifter oss den 1/12)

• Svar på tråden Tror inte att jag får någon möhippa :-(
  • Tyche

Det finns GOTT om tid än. Släng ut några vinkar om det om du inte tror att någon kommer ta tag i det självmant och du verkligen vill ha en hippa.

• Idwill

Tyche;
    Till saken är att det är inte så mycket tid kvar.... Min bror och hans fru åker på semester 8-23/11. Det är anledningen till att min bror har fixat svensexan till den 6/10...
    Och skulle det vara någon som tog tag i fixandet så borde det vara min svägerska eller min bästa vän.

• Skottdagen2008

din m2b kan ju hinta till din bästa vän att du är lite ledsen för att du inte tror att du får en hippa och är hon din bästis så fattar hon vinken.

• Idwill

Skottdagen2008;
    Det är klart, det kan han ju. Men samtidigt så vill man ju inte be om en....

• Tyche

Idwill: Då är det ju så klart ett lite annat läge. Men be din blivande man hinta din bästis eller svägerskan.

Jag är så fräck (?) att jag själv bjöd in till min egen hippa Visserligen beror det på att jag ammar och inte kan vara ifrån barnet någon längre stund. Jag sa som det var till min bästa vän när hon såg lite finurlig ut; Ingen hippa!
    Hon blev besviken och många andra oxå, så jag sa ok men det får bli på bebisens villkor och det passade alla.
    Nu vet jag inte exakt vad vi ska göra, men allt är kollat med min blivande så det passar mig och bebisen. Det lutar åt en lugn middag hemma med lite skojiga spel á la sleep over

• lillamillan

vi har ingen som fixar sensexa eller möhippa till oss...
    men jag överlever :)

• SandraB

Hej!
    Vet hur du känner dig. Tror inte jag får någon möhippa heller. Min brudtärna och bästa vänd sedan 10 år har tacka nej till att vara min tärna. Pga ett bråk i dec som jag trodde var löst. Är så himla ledsen för det. Mitt hopp står till min toastmadame.

Jag ska också gifta mig den 1 dec i värmdö kyrka. Våra inbjunignar fick de i går. Vi är lite sena. Jag börjar få lite panik nu. Har itne planerat så himla mycket.

Kul att det finns fler som ska gifta sig i dec.

/ Sandra

• Ms Daisy

Jag vet inte heller om jag får någon. Min brudtärna är bortrest i helgen som kommer, helgen efter är det svensexa för min sambo. Vi har ett litet barn, så då måste jag ju vara hemma med honom. Så jag antar att det inget blir för min del, men jag hoppas ju förstås (helgen efter svensexe-helgen är det bröllop).

• Idwill

Jag har blivit hippad!!!!!
    Jag som var helt säker på att det inte skulle bli något....
    Jag har verkligen lärt mig en läxa, att inte ta ut något i förskott!!!!

Jag blev "tagen" 09.30 på morgonen, och var inte hemma förrens kl. 04 på morgonen därpå!

Samma dag skulle m2b svensexa vara, så jag satt i soffan och var helt spänd på att hans kidnappning skulle gå bra. In rusar och skriker ett helt gäng killar (jag hade sett till så att dörren var olåst...), och döm till min förvåning, efter kommer ett helt gäng tjejer!!! Jag blev helt chockad och förvånad, och började såklart att gråta av hela situationen (that´s me )

Jag fick ta på mig fotbollskläder och en ögonbindel. Sen kördes jag ner till min gamla fotbollsplan och där hade vi champagnefrukost. Efter det så bar det iväg till stan (Malmö)där jag fick ha skattjakt. I paketerna jag fick så låg kläderna jag skulle ha på mig senare på kvällen. Vi stannade och fikade på Lilla Torg, och hamnade såklart mitt i supporterbråken mellan Malmö FF och IFK Göteborg. Och där stod jag i mina mesiga fotbollskläder.... Som vi skrattade Efter det bar det av till min pappas jobb där vi gjorde vid oss för utgång, trodde jag! Men det bar iväg till en skivstudio där jag fick spala in Kärleken är evig av Lena Ph Efter det bar det av till en restaurang där vi stannade i några timmar för att senare gå ut och skaka de lurviga!!!

Jag är så nöjd och glad. Det känns inte som att något hade kunnat göras annorlunda! Mest av allt kände jag mig såå uppskattad av alla mina vänner och framför allt av min syster (som hade fixat i princip allt) och det värmer verkligen i hjärtat!!

• Skottdagen2008

GRATTIS! Verkligen, jag har hoppats på att du hade fel i TS. Vad roligt du verkar ha haft det. Tog du upp med dina vänner att du nästan vart orolig att inte bli hippad eller höll du det hemligt?

• Idwill

Skottdagen2008;
    Innan jag skrev här så hade jag ju frågat min syster och min m2b. Och syrran blånekade
    Jag vet ju nu att jag verkligen inte har gett henne den cred som hon har varit värd... Jag tänkte ju mest på att hon är "bara" 20 år och har inte tid med att fixa en möhippa till mig. Hon har liksom redan full rulle i sitt liv med kille, kompisar, träning och hela fadderullan Åh vad jag älskar henne!!

• Ms Daisy

Jag blev också hippad, fast jag inte trodde att jag skulle bli det. Så man ska, som sagt, inte ta ut något i förskott! :)

• scottishwife

idwill
    vad kul att du fick din möhippa men trodde du på allvar att de skulle säga till dig att de höll på att planera den. det ska ju vara en överraskning. själv fick jag min 2 månader innan bröllopet och jag visste ju att jag skulle bli hippad, hade till och med lämnat tel nr och mail adresser till min syrra. jag är något av ett kontrollfreak så jag hade nog velat vara med och styra lite men blev helt lämnad i det blå. trodde aldrig att de skulle plocka mig när de gjorde det så jag blev jätte överraskad. och de tog mig på ett ställe där jag minst av allt förväntade mig det, på sonens dagis.

hade en kanondag och är jätteglad att jag inget visste innan

• BlivandeFruJohansson

SÅ KUL FÖR ER!!!!! Blev jätteglad för eran skull!

• Idwill

scottishwife;
    Njäe, jag trodde väl inte att de skulle säga något till mig Men jag trodde ju att jag skulle ana något.........

• ginst

Hej!

Nu är det i och för sig inte än på några månader som jag ska stå brud men ändock har jag börjat fundera på min framtida möhippa. Nu till mitt bekymmer: Jag vill absolut inte ha med min syster på möhippan, då vi inte har någon varm relation och då jag känner mig allt annat än avspänd i hennes närvaro. Då ska hon inte bjudas med av min tärna heller tänker ni kanske, men faktum är att min tärna är min älskade kusin. Min kusin som hade med min syster på sin möhippa för två år sedan...
    Vad göra??? Tror nog att min blivande tärna kan få en del bekymmer hon också när hon ska bjuda in till möhippa för mig. Men det är ju ändå min "sista kväll" med tjererna och den kvällen bör jag ju kunna slappna av och ha kul och även kunna svara på ev ekivoka frågor från möhippegänget! Vad tycker ni i denna tråd??? Som ni förstår utgör detta ett problem i mitt huvud redan nu.

Svar på tråden Tror inte att jag får någon möhippa :-(