Forsfors har blivit hippad!
I lördags kom de och tog mig. jag borde ha anat oråd eftersom det hade varit mycket konstigheter innan , men fröken naiv fattade ingenting. jag var på jobbet och hade precis blivit färdig med första delen och haft rast. Skulle till å gå och jobba igen, men hade dröjt kvar en stund med tyjejen i receptionen och berättade om att de skulle komma och ta sambon för svensexa den dagen och vad de skulle göra. Då kommer tjejen som skulle ha skiftet efter mig 5 timmar för tidigt. "men vad gör du här, du börjar ju inte förräns fyra sa jag", hon mumlade något om att hon blivit inringd och jag menade att det var jättekonstigt för det behövdes verkligen inte så lite som det fanns kvar att göra för dagen. hon menade att nu när hon var där tänkte hon i allafall inte gå hem, så hon gick in i personalrummet för att ta en kopp kaffe (antagligen för att slippa fler av mina frågor). Sen gick det fort. Jag råkade få syn på min kompis huvud genom fönstret och såg väl ut som en fågelholk. Öpnade dörren och där stod två till. "hämta dina saker vi ska iväg..." sa de. Sen drogs jag med till badhuset och relaxavdelningen där vi drack lite xider och badade bubbelpool och jag fick smälta vad som hänt
Efter ett tag blev det bråttom, jag fick på mig en rosa klänning som var lite liten över höfterna så vi fick slitza upp den i sidan, gula knästrumpor, mina egna svarta byxor (pga slitzen) och en vacker röd slöja med glittrigt diadem som det stod "blivande brud" på. En kompis till en av tjejerna hämtade upp och vi åkte långt ut på landet. jag var supernervös för vad jag skulle få göra och de gav alla möjliga konstiga förslag på vad det kunde bli. Vi hamnade i en inspelningsstudio i vilken jag fick spela in "staten och kapitalet" med vännerna som kör. hur roligt som helst, jag älskar att sjunga 8men sjunger hellre än bra". Dety började bli lite kyligt, och eftersom jag inte hade haft någon jacka med mig kompletterades min outfit med en jätteförstor jacka jag fick låna av chauffören (han är jättelång och jag är jättekort).
Sen drogs jag ner på stan och där kom nästa nervösa grej. jag fick berätta för folk att jags pelat in en skiva och bjuda dem på smakprov från skivan genom att sjunga refrängen för dem om de betalade två kronor. Som tur är var hippagänget snälla och hjälpte mig att få kunder. 22 kr blev det allt som allt!
Efter sången bjöds jag på smörgås och fick en bingobricka med olika uppdrag och fick veta att jag själv fick välja från brickan, men innan hippan var färdig skulle jag få ihop en rad. naturlöigtvis var uppdragen skrivna på ett sådant sätt att det i varje rad fanns ett pinsamamre uppdrag. Bakgrundsbilden åpå brickan var en naken man i solstol med en jättepenis.
Vi gick och tog en drink och min kompis beställde åt mig med orden "Bruden vill ha en orgasm" Genom fönstret fick jag sedan se min blivande make och hans svensexegäng gå förbi, så vi vinkade till dem. jag fick göra ett av uppdragen på plats. Uppdraget var att jag skulle fråga nån om råd inför bröllopsnatten, men till slut hade det förvrängts till att handla om att jag skulle fråga sambons bror (som var på svensexa med sambon) så jag ringde honom, ett finissigt nervöst samtal som gjorde honom helt ställd
Sen gick vi vidare och åt en supergod middag och hade trevligt och efter det gicvk vi ut och partade. Då fick jag försöka klara av några fler uppdrag på min bricka och fick god hjälp från ett killgäng från bordet bredvid som stäldle upp på det mesta, och kom med förslag på hur uppdragen skulle lösas. Framåt tolv, halv ett kunde jag till slut ropa bingo!!!!
Under hela dagen och kvällen kom snälla människor med lyckönskningar och kramar, kändes som att jag blev uppvaktad av hela stan.
På natten när jag kom hem var svensexegänget hemma hos oss, så det blev en hel del skrattiga berättesler om allt som hade hänt. Dagen efter åt vi brunch tillsammans på ett hotell och hade roligt.
jag hade sååååå roligt, Har världens bästa kompisar!